افزایش حجم معاملات محصولات پتروشیمی

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۱


حجم معامله محصولات نفتی و پتروشیمی در بورس کالا از ابتدای سال تا ١٧بهمن نسبت به مدت مشابه پارسال ٥درصد افزایش یافت.

بورس کالا از ابتدای امسال تا 17بهمن شاهد رشد ٥‌درصدی حجم و ٣‌درصدی ارزش معامله فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی نسبت به مدت مشابه پارسال بود.

براساس این گزارش، جمع کل حجم معامله‌ها به ٩میلیون و ٦٧٦ هزار و 325هزار تن و ارزش معامله‌ها نیز از اول سال تا 17بهمن به حدود ١٨٠هزارمیلیارد ریال رسید. این گزارش می‌افزاید: در بخش گازها و خوراک‌ها، حجم معامله‌ها به ٣هزار و 620تن به‌ارزش ٥٢هزار‌میلیون و 605هزار و 480 ریال رسید. همچنین، در بخش مواد پلیمری معامله‌گران، یک‌میلیون و 895هزار و 325تن محصول معامله کردند که ارزش این معامله‌ها بیش از ٧٧هزار‌میلیارد ریال بود. در بخش مواد شیمیایی نیز بیش از ٨٩٨هزارتن محصول معامله شد و ارزش این معامله‌ها به بیش از ١٧هزارمیلیارد ریال رسید.

بر پایه این گزارش، در بخش عایق‌های رطوبتی حدود ١٨هزار و 100تن محصول مورد معامله قرار گرفت و ارزش آن نیز بیش از ٢٢٧هزار‌میلیون ریال بود و همچنین در سلاس‌واکس و نیز لوب‌کات و نیز روغن شاهد افزایش حجم معامله‌ها و ارزش آنها نسبت به مدت مشابه پارسال بودیم. به گزارش شانا، همچنین در این بازه زمانی بیش از ٣میلیون و 800هزار تن قیر از مسیر بورس کالا روانه بازار شد که ارزش آن بالغ بر ٥٠هزارمیلیارد و 827میلیون ریال بود. تولید‌کنندگان وکیوم‌باتوم نیز کمی بیشتر از ٢میلیون تن محصول را در بورس کالا معامله کردند که ارزش معامله‌ها به بیش از ٢٠هزارمیلیارد ریال رسید. معامله‌گران در بورس کالا تا 17بهمن بیش از ٢١١هزار تن گوگرد را به‌ارزش بیش از ٧٠١هزارمیلیون ریال معامله کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر