عرضه نفت خام صادراتی در بورس انرژی تا پایان سال

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۸

مدیرعامل بورس انرژی از عرضه نفت خام صادراتی و سلف نفت کوره تا پایان سال خبر داد.

سیدعلی حسینی گفت: قرار است با هماهنگی‌های انجام‌شده نفت خام صادراتی به صورت ریالی و سلف نفت کوره تا پایان سال در بورس انرژی عرضه شود.

وی با بیان اینکه سلف نفت کوره در هیات پذیرش مطرح شده است، درخصوص عرضه نفت خام صادراتی توضیح داد: نفت خامی که در گذشته در بورس انرژی مصرف می‌شد به صورت داخلی بوده و خریداران آن چند پالایشگاه کوچک بودند اما این‌بار برای خریداران محدودیتی وجود ندارد زیرا صادراتی بوده و قیمت آن براساس نرخ‌های روز تعیین می‌شود.

مدیرعامل بورس انرژی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه عرضه نفت خام داخلی برای پالایشگاه‌های کوچک فعلا صورت نمی‌گیرد، درخصوص تامین نفت خام پالایشگاه‌ها از بورس انرژی گفت: مقرراتی در مجلس در حال تصویب است که در صورت نهایی شدن مشوق‌هایی برای خرید نفت خام پالایشگاه‌های بزرگ داخلی از بورس انرژی در نظر گرفته می‌شود به طوری که اگر پالایشگاه‌ها نفت خام خود را از طریق بورس خریداری کنند می‌توانند دو تا سه درصد تخفیف بگیرند.

حسینی اظهار کرد: البته این روش بعد از تصویب قانون از سوی مجلس و نهایی شدن آن صورت می‌گیرد اما اگر قانون تصویب و ابلاغ شود انگیزه خوبی برای پالایشگاه‌های داخلی ایجاد می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر