معامله‌گران در انتظار نتیجه مثبت مذاکرات

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۵

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: گمانه‌زنی‌ها درخصوص توافق اولیه در مذاکرات هسته‌یی و تحقق آن باعث شده تا معامله‌گران بازار روی سهامی که از توافق تاثیر مثبت می‌پذیرد حساب کنند.

حسین کریم‌آبادی بااشاره به بالا رفتن تدریجی حجم معاملات بورس در چند روز گذشته گفت: ارزش معاملات روزانه بازار سهام در سال گذشته تا 400میلیارد تومان نیز پیش رفت که این رقم در سال‌جاری به 40میلیارد تومان هم تنزل کرده، اما خوشبختانه در چند روز گذشته رقم‌ها قدری افزایش یافته است. این کارشناس بازار سرمایه بااشاره به اینکه بالا رفتن حجم معاملات نشان‌دهنده اقبال سهامداران به بازار سرمایه است، افزود: افزایش قیمت جهانی نفت فضای مثبتی پیش روی سهامداران قرار داده است.

وی گفت: گمانه‌زنی‌ها درخصوص توافق اولیه در مذاکرات هسته‌یی و تحقق آن نیز موجب خواهد شد تا بازار روی سهامی که از توافق تاثیر مثبت می‌پذیرد حساب کند و به استقبال این فضا برود.

این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: مهلت 5ساله برای کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها نیز از دو جنبه قابل تامل است؛ یکی برطرف شدن ابهام نمادهای این گروه و بازگشایی آنها پس از ماه‌ها توقف است و دیگری حل شدن مشکل کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها به‌صورت تدریجی است که هر دو اتفاق بار روانی مثبتی را برای بازار سرمایه به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در حال حاضر باتوجه به نرخ بالای سوددهی بانک، سوددهی بازار سهام باید دست‌کم 30درصد باشد تا موجب شود نقدینگی جامعه به سوی بازار سرمایه روانه شود.

وی در ادامه گفت: توجه دولت به الزامات صنایع و نیز سودآوری بنگاه‌ها ازجمله نکاتی است که اجرای آن در خدمت بازار سهام خواهد بود و به شفافیت بورس کمک شایانی می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر