پیشنهادهایی برای رونق بازار

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۴

یک فعال بازار سرمایه دو پیشنهاد به سازمان و شرکت بورس ارایه داد.

یک فعال بازار سرمایه پیشنهاداتی به سازمان بورس ارایه کرد و گفت: نخستین پیشنهاد این است که در سازمان بورس واحد پژوهشی تشکیل شود که کارکرد آن انجام پژوهش برای اثربخشی بیشتر صنایع بورسی و زیرمجموعه‌های سازمان بورس باشد.

میلاد رشیدی افزود: برای کارایی بیشتر زیرمجموعه‌های سازمان بورس باید اهدافی که یک شرکت پژوهشی دنبال می‌کند در سازمان بورس ایجاد شود تا ارایه گزارش به دولت و مجلس از طریق این واحد صورت گیرد زیرا واحد پژوهشی باعث تشخیص نقاط قوت و ضعف زیرمجموعه‌های بورس شده و این امکان را فراهم می‌کند تا گزارش صنایع بورسی به نهادهای بالاتر

ارایه شود. این فعال بازار سرمایه عنوان کرد: ازسوی دیگر این واحد پژوهشی می‌تواند کارکرد کارگزاری‌ها، شرکت‌های تامین سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مورد رصد قرار دهد تا اثربخشی آنها بیشتر شود که متاسفانه این واحد در سازمان بورس وجود ندارد.

رشیدی به پیشنهاد دوم خود اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه سهامداران باید برای فعالیت در بازار سرمایه از آموزش‌های کافی برخوردار باشند تا بتوانند بازدهی موردنظر خود را کسب کنند، لذا بهتر است در کنار تابلو اصلی بورس تابلوهایی برای آموزش ایجاد شود تا نکات آموزشی موردنیاز سهامداران را بیان کند. وی عنوان کرد: بنابراین بهتر است برای بالا بردن سطح اطلاعات سهامداران، در تالار‌های بورس تابلوهای آموزش برقرار شود تا به‌صورت اسلاید به آموزش سهامداران بپردازد زیرا مشاهده می‌شود که سهامداران به‌خصوص افراد تازه‌وارد با چشم بسته سهام می‌خرند و از دیگران دنباله‌روی می‌کنند بنابراین سهامدار به آموزش نیاز داشته و ایجاد تابلو تاحدودی می‌تواند در این خصوص موثر باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر