تولید کلینکر سیمان ازسر گرفته شد

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۵

تولید کارخانه‌های کلینکر سیمان که برای دستیابی به بازیابی و تعمیرات سالانه متوقف شده و قرار بود این توقف فعالیت تا اسفند ادامه یابد، پس از ۲۱روز تعطیلی، از 10بهمن مجددا تولید را از سر گرفتند.

به گزارش ایسنا، این تصمیم که با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نخستین‌بار در این حوزه اتخاذ شد با انتقاد‌های بسیاری روبه‌رو بود البته در این میان مازاد تولید، نبود تقاضا همچنین کاهش سهام در تعطیلی کارخانه‌های سیمان بی‌تاثیر نبوده است.

طی این مدت ارزش سهام شرکت‌ها در بورس نیز کاهش یافت که می‌توان این امر را در راه‌اندازی زود‌هنگام و مجدد کارخانه‌های سیمان تاثیرگذار دانست اما طبق گفته شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان سیمان، تنها دلیل آغاز به‌کار زودهنگام کوره‌ها، کاهش موجودی کلینکر در انبارهاست. وی میزان موجودی کلینکر در انبار را 10میلیون تن عنوان کرد و به ایسنا گفت: از بیست‌وچهارم تا پایان دی بیش از یک‌میلیون تن سیمان موجودی در انبارها کاهش یافته و باتوجه به این شرایط، آغاز به‌کار مجدد کلینکر سیمان امری منطقی و بجاست.

دبیر انجمن سیمان توقف ۲۱روزه سیمانی‌ها را عاملی بر فروش کلینکرهای موجود و بهبود وضعیت نقدینگی کارخانه‌های سیمان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این کارخانه‌ها فرصتی برای بازسازی و تعمیرات به‌دست آوردند و به‌طور کلی می‌توان گفت که توقف کارخانه‌ها به‌نفع سیمانی‌ها بوده است.

وی بااشاره به امضای تفاهمنامه با شرکت نفت گفت: قرار بر این شده که کارخانه‌های سیمان در 8ماهه امسال تولید داشته باشند اما در 4ماهه ابتدای سال، تولید خود را کاهش دهند تا به این شکل تولید و ذخیره سیمان را به‌نحو مطلوب‌تری مدیریت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر