بازدید ترکان از بندرگاه تجاری و چند طرح درحال ساخت کیش

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۸


ایرنا|

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی ویژه کشور علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف بندرگاه کیش و روند ساخت اسکله‌ها از چند طرح درحال ساخت این جزیره نیز دیدن کرد.

اکبر ترکان که علی‌اصغر مونسان مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش وی را همراهی می‌کردند روز چهارشنبه از روند تکمیل طرح در بندرگاه کیش بازدید کرد. وی در بندرگاه کیش از مراحل احداث اسکله 35هزار تنی و همچنین موج‌شکن شرقی که برای تخلیه و بارگیری مصالح درحال تعریض است، بازدید کرد. این موج‌شکن برای افزایش ظرفیت توسعه و مبادلات تجاری در منطقه شکل

گرفته است.

وی همچنین از مجموعه گردشگری و هتل دریایی که نخستین هتل روی آب در خاورمیانه است، نیز دیدن کرد.

این هتل در دو بخش دریایی و ساحلی درحال ساخت است. در بخش دریایی این هتل در فضایی به وسعت 60هزار مترمربع و در بخش ساحلی نیز در فضایی به وسعت 12هزارمترمربع با 130 اتاق و330 تخت با سرمایه‌یی به میزان 650میلیارد ریال درحال ساخت است.

این هتل در نیمه دوم سال94 به بهره‌برداری خواهد رسید. اکبر ترکان همچنین از خودرو برقی با قدرت موتور95 اسب بخار که اخیرا در جزیره کیش رونمایی شده بود، دیدن کرد.

این خودرو بدون هیچ‌گونه آلایندگی زیست‌محیطی محصول یکی از شرکت‌های معتبر خودرو‌سازی جهان است و در راستای حفظ محیط‌زیست پاک توسط بخش خصوصی وارد جزیره کیش شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر