کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۸۳

دیدار معاون رییس‌جمهور ایران با پاپ فرانسیس در واتیکان

ایرنا معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده که در صدر هیاتی به دعوت شورای پاپی امور خانواده به ایتالیا سفر کرده است، عصر روز پنج‌شنبه با رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در واتیکان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و چندجانبه و موضوعات بین‌المللی گفت‌وگو کرد. شهین‌دخت مولاوردی پس از این دیدار در یک نشست خبری که با استقبال گرم خبرنگاران مواجه شد، اظهار داشت: باتوجه به شناختی که از دیدگاه‌های مترقیانه و امروزی پاپ داشتم، این دیدار برای من مهم و به‌یادماندنی بود که البته فقط محدود به مسایل خانواده و زنان نشد. من از مواضع روشن ایشان در محکوم کردن خشنونت و افراط‌گرایی تشکر کردم.


نیاز 400هزار میلیارد تومانی پروژه‌های ناتمام دولت قبلی

ایسنا معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: ما دست منتقدان را بوسیده اما بهانه‌جویی‌ها و انتقادی که از تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی می‌شود، منطقی نیست. مجید انصاری عنوان کرد: در پنج سال گذشته فرصت استثنایی اقتصادی باوجود 700 تا 800میلیارد دلار معادل کل درآمد تاریخ نفت به‌دست آمد که می‌توانست در هدف توسعه پایدار قرار بگیرد که متاسفانه به نشر و تبدیل به ضد خود شد.

این دولت درصدد اتمام پروژه‌های ناتمام دولت قبلی است که 400هزار میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است.

بررسی بودجه مقاومتی ۹۴ از فردا در مجلس

مهر بررسی گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه سال۱۳۹۴ هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت. لایحه بودجه بالغ بر ۸میلیون و ۳۷۹هزار و ۸۰۱میلیارد ریالی سال۱۳۹۴ کل کشور که دومین لایحه بودجه دولت تدبیر و امید است، ۱۶آذر تقدیم نمایندگان مجلس شد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس روز یک‌شنبه بررسی کلیات لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و درصورت تصویب آن نمایندگان وارد بررسی جزییات لایحه بودجه خواهند شد. بررسی گزارش کمیسیون عمران درباره طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز هفته آینده در دستور کار جلسات علنی قرار دارد.


کنار گذاشتن افراط و تفریط در تحلیل موضوع هسته‌ای

تسنیم امام جمعه موقت تهران در توصیه‌یی به تحلیلگران مذاکرات هسته‌یی از آنان خواست نظرات و تحلیل‌های افراطی و تفریطی را کنار بگذارند. سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته تهران گفت: در موضوع هسته‌یی، 1+5 و امریکا درپی عملیات فریب ایران هستند. فریبی شبیه به قرارداد اسلو که فلسطین را 22سال در قدم اول نگه داشت. وی تاکید کرد: بر سر کلیات هسته‌یی که محور آن قرارداد ان‌پی‌تی باشد دعوایی نداریم و ما تاکیدمان همان تاکید مقام معظم رهبری است که باید مذاکرات یک‌مرحله‌یی به نتیجه برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر