دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۸۲

سخنان رهبر معظم انقلاب کمک به تیم دیپلماسی

محمد هاشمی رییس دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بااشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص مذاکرات هسته‌یی گفت: در داخل عده‌یی سعی داشتند از تیم مذاکره‌‌کننده بهانه‌گیری کنند و تقریبا موضع آنها همانند موضع مخالفان در خارج بود. وی افزود: بنابراین مخالفان داخلی دیگر نمی‌توانند بگویند چرا در مذاکرات فلان مساله را کم یا زیاد گفتید، چرا راه رفتید، چرا لبخند زدید و دست به سوژه‌سازی و بهانه‌گیری علیه تیم مذاکره‌کننده بزنند، بنابراین سخنان اخیر رهبری به تیم مذاکره‌کننده کمک کرد.


نقش مثبت چین در مذاکرات هسته‌ای

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تحلیل رفتار اعضای گروه 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌یی از چین به‌همراه روسیه دعوت کرد تا حضور داشته باشند و 1+5 شکل گرفت. درست است که این دو کشور رفتاری کج‌دار و مریز داشتند اما در مجموع درخصوص مذاکرات هسته‌یی خوب عمل کردند. وی افزود: در این بین چین بیشتر نرم‌های جهانی را در مذاکرات رعایت می‌کند.


ما طرفدار توافق خوب هستیم

محمدحسن صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر تک‌مرحله‌یی شدن توافق هسته‌یی گفت: بدبینی ما نسبت به دومرحله‌یی شدن مذاکرات بنا بر این نیست که ما اهل توافق نیستیم از این رو رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که ما طرفدار توافق هستیم اما باید توافقی خوب صورت گیرد یعنی تکلیف توافق در یک مرحله مشخص شود.


وزیر امور خارجه چین امروز در تهران

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف و برای انجام سفری رسمی و دوجانبه و گفت‌وگو درباره مناسبات تهران و پکن و مذاکرات هسته‌یی امروز (شنبه) در تهران خواهد بود. این نخستین سفر وانگ یی در زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ایران است. لازم به ذکر است بحث پیرامون مذاکرات هسته‌یی و نحوه پیشرفت این مذاکرات در زمان باقی‌مانده در کنار برخی مسایل دوجانبه در حوزه اقتصادی مهم‌ترین محورهای موردبحث در این سفر خواهد بود.


ظریف دوشنبه به باکو می‌رود

محسن پاک‌آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن دادن خبر سفر وزیر خارجه کشورمان به باکو گفت: محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان روز دوشنبه هفته جاری به دعوت همتای آذربایجانی‌اش راهی باکو می‌شود و با الهام علی‌اف رییس‌جمهور آذربایجان، المار محمدیارف همتای آذربایجانی خود بر سر راهکارهای افزایش تعاملات و تبادلات متقابل گفت‌وگو خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر