کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۶

گزارش روزنامه بحرینی از حمایت رهبری از دولت

روزنامه گالف دیلی نیوز چاپ بحرین از بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری به‌عنوان حمایتی مهم از تصمیم دولت «حسن روحانی» درخصوص مذاکره با غرب بر سر برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی ایران یاد کرد. این روزنامه انگلیسی‌زبان چاپ منامه نوشت: درحالی که «محمدجواد ظریف» برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر و با همتایان غربی‌اش دیدار و گفت‌وگو کرده است، آیت‌الله خامنه‌ای «با قاطعیت» از هرگونه توافق هسته‌یی منصفانه حمایت کرد.


فرصت‌طلبان در دولت گذشته زدند و بردند و خوردند

دولت گذشته زمینه‌ساز رانت و بروز فرصت‌طلبان نوظهور در عرصه اقتصادی کشور شد و امروز تنها نهادی که می‌تواند سهم مردم و اقتصاد را بگیرد قوه قضاییه است، زیرا مردم نمی‌توانند به تنهایی وارد عمل شوند. اسدالله عسگراولادی درخصوص بررسی چگونگی ظهور و بروز رانت‌خواران و افرادی که از منافذ موجود در دولت سابق به ثروت رسیده‌اند، گفت: این فرصت‌طلبان با شرایطی که برای‌شان مهیا شد، به قول معروف زدند و بردند و خوردند.


رونمایی از «صاعقه ۲»

در هشتمین روز از دهه فجر با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام صاعقه2 ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، رونمایی و به نیروی هوایی ایران تحویل شد. امیر حاتمی در بیان مشخصات فنی هواپیمای صاعقه2 که نسل دوم هواپیمای صاعقه است، اظهار داشت: در طراحی جدیدی که انجام شده، ضمن بالا بردن قدرت رزمی این هواپیما با به‌کارگیری سامانه‌های الکترواویونیک و سلاح پیشرفته امکان آموزش پیشرفته را برای جنگنده‌های سنگین موجود یا جدید فراهم کرده است.


اراده برای توافق را می‌بینم

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با وال‌استریت‌ژورنال درباره‌ روند رایزنی‌ها میان ایران و آژانس گفت: این مذاکرات در ماه‌های اخیر پیشرفت محسوسی نداشته است، در‌حالی‌که هر دو طرف توافق کردند تا مذاکرات در سطح بلندپایه را افزایش دهند. وی افزوده است: من اراده و تعهد سیاسی برای حصول یک توافق هسته‌یی را حس می‌کنم. آنها تاکنون مسایل زیادی را مورد بررسی قرار دادند و درباره‌ برخی مسایل اختلافاتی دارند که من آن را درک می‌کنم.


دادسراها صف اول مبارزه با مفاسد هستند

دادستان کل کشور گفت: دادیاری‌ها و دادسراها بر صف مقدم برخورد و مبارزه با مفاسد هستند.

سیدابراهیم رییسی در مراسمی که به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم قضایی با حضور جمعی از دانشجویان و مسوولان این دانشگاه برگزار شد، گفت: عدالت قضایی و عدم اطاله دادرسی از نکات مهم و موردتوجه است چراکه سلامت دستگاه قضا امری مهم است و سلامت یک قاضی می‌تواند به سلامت دستگاه قضایی کمک کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر