اسحاق جهانگیری: باید به استقلال اقتصادی برسیم

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۴

معاون اول رییس‌جمهوری که برای افتتاح طرح‌های اقتصادی و تولیدی به کرمان سفر کرده است، گفت: همه باید تلاش کنیم به استقلال اقتصادی و اجتماعی برسیم. اسحاق جهانگیری روز گذشته در آیین بهره‌برداری از کارخانه کک‌سازی و قطران زرند ابراز امیدواری کرد: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در کشور، واحدهای جدید رونق یابند و بیکاری ریشه‌کن و اشتغال ایجاد شود.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: انرژی خوبی که در کشور ما وجود دارد، همین انرژی زغال‌سنگ حرارتی است و بخش زیادی از فولاد و صنعت در دنیای امروز با زغال‌سنگ کار می‌کند. جهانگیری بااشاره به اینکه نیروگاه‌ها نیز از انرژی زغال حرارتی استفاده می‌کنند، بیان کرد: در مقطعی یک شرکت ترکیه‌یی به ایران می‌آمد و زغال را به ترکیه می‌برد و مصرف می‌کرد، زیرا استفاده از انرژی زغال مقرون به‌صرفه است. معاون اول رییس‌جمهوری بهره‌برداری از کارخانه کک‌سازی و قطران زرند را کاری بزرگ توصیف کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های مهم ما معادن زغال‌سنگ زرند بود و این نعمتی است که می‌تواند به توسعه و پیشرفت منطقه کمک کند. جهانگیری گفت: این نعمتی است که خداوند به ما داده و اگر از آن غفلت کنیم، درست نیست. معاون اول رییس‌جمهوری افزود: شرکت میدکو انگیزه پیدا کند که روی واحدهای زغال‌سنگ این شهرستان نیز سرمایه‌گذاری کند. عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: در مجموع در دو واحد کک‌سازی موجود در زرند 850میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. وی ابراز امیدواری کرد که بتوان بخش زیادی از مشکلات این مجموعه را برطرف کرد.

معاون اول رییس‌جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: امروز منطقه دچار دردهای زیادی شده و ما در منطقه پرآشوبی هستیم و کشورهای همجوار درگیر مشکلاتی شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر