مدارک پیش‌ ثبت‌نام مدارک ریالی مشمولان غایب

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۲

این روزها نحوه ثبت‌نام از سربازان غایب برای خرید خدمت به پرسش بسیاری از خانواده‌ها بدل شده است. در پی انتشار خبر جزییات ثبت‌نام پرداخت جریمه مشمولان غایب و مدارک موردنیاز برای آن برخی مخاطبان رسانه‌های گروهی کشورمان مسایلی را مطرح کردند که جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا به آن پاسخ داد.

سردار ابراهیم کریمی، درباره اینکه نحوه ثبت‌نام برخی مشمولان غایب دارای 8سال غیبت یا بیشتر از آن، امکان دریافت اصل مدرک تحصیلی خود را ندارند، گفت: مشمولانی که اصل مدرک تحصیلی خود را دراختیار ندارند، می‌توانند با مراجعه به مرکز آموزشی که در آن تحصیل می‌کردند، گواهی معتبری را که اثبات کند مدرک خود را اخذ کرده‌اند، دریافت کنند. البته این گواهی باید به تایید و امضای مرکز آموزشی مذکور رسیده باشد. وی ادامه داد: گواهی دریافت شده بیانگر آخرین مدرک تحصیلی مشمول غایب است. به گفته کریمی، این دسته از افراد می‌توانند با ارایه این مدرک در کنار دیگر مدارک موردنیاز نسبت به پیش‌ثبت‌نام جریمه ریالی مشمولان غایب اقدام کنند. وی درباره مدارک ثبت درخواست نیز گفت: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی معتبری که شرح آن داده شد، اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان به‌همراه چند قطعه عکس و 100هزار ریال وجه از متقاضیان دریافت می‌شود. مهلت ثبت‌نام برای پرداخت جریمه ریالی مشمولان دارای 8سال غیبت و بیشتر، از روز چهارشنبه 15بهمن آغاز شده و تا 15اسفند سال‌جاری ادامه دارد. مشمولان می‌توانند در مهلت اعلامی با به‌همراه داشتن مدارک لازم به دفاتر پلیس+10 در سراسر کشور مراجعه کنند.

ثبت‌نام مشمولان خارج از کشور نیز یا از طریق مراجعه به سفارتخانه و کنسولگری‌ها یا از طریق مراجعه اقوام درجه یک به دفاتر پلیس+10 امکان‌پذیر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر