7/2میلیون تومان هزینه ماهانه خانوارهای کارگری

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۶


تازه‌ترین رقم سبد هزینه معیشت یک خانوار کارگری با درنظر گرفتن نرخ تورم، 2‌میلیون و 700‌هزار‌تومان در ماه اعلام شد. دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در همین خصوص اظهار کرد: باتوجه به تلاش‌هایی که دولت درباره کاهش نرخ تورم و مهار آن به‌کار گرفت تا نرخ تورم انتظاری محقق شود و خود را نشان دهد، امسال نرخ تورم کاهش یافت و تاحدودی تثبیت شد.

به گزارش ایسنا، به گفته هادی ابوی این رقم بر‌مبنای دریافت گزارش وضع معیشت خانوارها در استان‌های کشور به‌طور سرجمع گرفته شده است.

ابوی تصریح کرد: تا قبل از کاهش نرخ تورم این رقم 3‌میلیون و 300‌هزار‌تومان برآورد می‌شد اما اقدام به‌موقع دولت، از روند صعودی آن جلوگیری کرد. البته این رقم مربوط به سال93 است و باید دید با حداقل دستمزدی که قرار است در شورای عالی کار تعیین شود، سال آینده رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری چه میزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارگران با حداقل مزد 600‌هزار‌تومانی قادر به امرار معاش نیستند، گفت: هم‌اکنون در هر خانواده دست‌کم دو نفر کار می‌کنند و حتی زنان خانه نیز به کمک آمده‌اند تا بتوانند نیازهای معیشتی خانوار را تامین کنند زیرا این درآمد کفاف زندگی‌ را نمی‌دهد. دبیرکل‌ کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: اگرچه افزایش قیمت بنزین و حتی نان زیاد نبوده ولی افزایش چند قلم کالا به‌خودی‌خود در سبد هزینه خانوارهای کارگری تاثیرگذار است زیرا این قشر بیشترین میزان مصرف وسایل حمل‌و‌نقل درون‌شهری و برون‌شهری را دارند و نان قوت اصلی آنها محسوب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر