اقتصاد همسایه

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۲

پیش‌بینی بانک مرکزی روسیه درباره افزایش نرخ تورم

الویرا نابیولینا رییس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: «نرخ تورم سالانه این کشور برای سال2015 ممکن است تا 15درصد برسد و بعد کاهش یابد.»وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: «افزایش نرخ تورم تحت‌تاثیر عوامل تورم‌زا و به‌طور اخص تضعیف ارزش روبل روسیه صورت می‌گیرد اما این عامل محدود به زمان است و به‌تدریج از تاثیر آن کاسته خواهد شد.»پایگاه اینترنتی اسپوتنیک از مسکو گزارش داد که رییس بانک مرکزی روسیه در ادامه تاکید کرد که نرخ تورم در سه ماهه دوم سال2015 به اوج خود خواهد رسید. وی تاکید کرد: نرخ تورم ممکن است در نیمه دوم سال به کمی بالاتر از سطح کنونی برسد اما پس از آن روند نزولی را در پیش خواهد گرفت.


مناقصه خدمات حفاری مورب چاه‌های گاز ترکمنستان

شرکت ملی گاز ترکمنستان ارایه خدمات در زمینه حفاری مورب (افقی) روی چاه‌های میعانات گازی خود در مناطق خشکی در جنوب این کشور تا عمق 1000متر را به مناقصه بین‌المللی گذاشت. پایگاه اینترنتی اطلاع‌رسانی مجتمع نفت و گاز ترکمنستان با انتشار اطلاعیه‌یی تصریح کرد: مناقصه خدمات حفاری مورب مربوط به میدان میعانات گازی «تخته بازار-1» واقع در مناطق جنوب گازخیز ترکمنستان است. این گزارش در ادامه اضافه می‌کند: کلیه شرکت‌های خارجی واجد شرایط می‌توانند با تهیه اسناد این مناقصه تا تاریخ 3مارس (اسفند) سال‌جاری میلادی به مجتمع مرکزی صنعت نفت و گاز ترکمنستان در عشق‌‏آباد مراجعه کنند و پیشنهادات و طرح‌های خود را در این خصوص ارایه دهند.


توافق روسیه و مصر برای حذف دلار

رییس‌جمهور روسیه پس از سفر به مصر طی سخنانی از توافق دو کشور برای حذف دلار از مبادلات دوجانبه خبر داد. به گزارش راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، اعلام کرد که دو کشور توافق کرده‌اند به جای دلار از پول ملی روبل روسیه و پوند مصر در مبادلات خود استفاده کنند. وی افزود: این اقدام می‌تواند چشم‌اندازهای جدیدی را در روابط تجاری دو طرف و همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد کند و وابستگی مصر و روسیه را به روند فعلی بازار جهانی کاهش خواهد داد. پوتین ادامه داد: روسیه در حال حاضر با کشورهای عضو CIS همچنین چین این سیاست مالی را اجرایی کرده است و از واحدهای پول ملی این کشورها همچنین روبل در مبادلات تجاری خود استفاده می‌کنند و عملی کردن آن نشان داده که ارزش اجرا کردن را داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر