رینگ جهانی

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۳۳

رشد واردات سنگ‌آهن چین

پیش‌بینی شده واردات سنگ‌آهن به چین در سال‌جاری میلادی به رکورد جدید یک‌میلیارد تن برسد. عرضه‌کنندگان بزرگ استرالیا و برزیل در تلاشند باتوجه به افزایش تولید سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهند. این برنامه شرکت‌های ریو تینتو، بی‌‌اچ‌پی بیلیتون، واله و فورتسکیو متالز برای افزایش تولید موجب شده قیمت سنگ‌آهن سال گذشته میلادی بیش از ٥٠درصد افت داشته باشد. در این راستا امسال سهم چین در واردات سنگ‌آهن استرالیا و برزیل به بیش از ٨٠درصد می‌رسد درحالی که سال قبل ٧٧درصد بود. پیش‌بینی شده واردات سنگ‌آهن امسال 7.1درصد بالا رفته به یک‌میلیارد تن برسد که بی‌سابقه بوده است. علت این است که عرضه سنگ‌آهن در چین امسال ٧٠میلیون تن کاهش می‌یابد که معادل یک‌پنجم تولید داخلی با کیفیت مشابه سنگ‌آهن وارداتی است.


کاهش صادرات قراضه امریکا

قیمت قراضه کانتینری سنگین کلاس ١ و٢ خلوص ٢٠-٨٠ امریکا در تایوان ٢٣٠دلار هرتن ثبت شده که در یک روز ٥دلار ارزان‌تر شده و از اوایل ژانویه تاکنون ٣٥دلار هر تن افت داشته است. متوسط قیمت قراضه فوق در بنادر امریکا 2.5دلار افت داشته ٢١٠ تا ٢١٥دلار هر تن تحویل کنار کشتی شنیده شده است.

این هفته چین دو محموله قراضه خلوص٢٠-٨٠ امریکا را در ٢٥٠دلار هر تن خریداری کرد که نسبت به هفته قبل ٢٥دلار و در مقایسه با اوایل سال ٥٠دلار هر تن پایین آمده است.


بازار بیلت در انتظار

فعالان بازار بیلت سی‌آی‌اس معتقدند تا زمانی که قیمت قراضه کاهش نیابد و روند آن روشن نشود بازار بیلت نیز در سکوت خواهد ماند. اخیرا متوسط قیمت بازار ١٠دلار افت داشته ولی بازار در کل بی‌حرکت است و چه خریدار و چه فروشنده در انتظار روشن شدن روند بازار قراضه‌اند. آخرین قیمت درخواستی مصری‌ها ٣٩٠دلار هر تن بوده و قیمت پیشنهادی ٣٩٠دلار هر تن مورد قبول نیست. قیمت درخواستی برخی از خریداران ترک نیز٣٧٠دلار هر تن است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر