دور دنیا

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲۰

مچ‌بندی برای جدا کردن دوست از دشمن

باشگاه خبرنگاران مچ‌بندهای هوشمند جدید علاوه بر کنترل و نظارت بر فعالیت‌های طبیعی بدن می‌توانند عواطف و تاثیر آنها بر سلامت را نیز اندازه‌گیری کنند. کارشناسان یک نرم‌افزار هوشمند روی گوشی تلفن همراه هوشمند طراحی کرده‌اند که براساس اندازه‌گیری و مونیتورینگ نرخ ضربان قلب می‌تواند به کاربر نشان دهد کدام‌یک از دوستان و اطرافیان او باعث آرامش و شادی و کدامیک باعث ناراحتی و استرس او می‌شوند. این نرم‌افزار که رایگان است روی سیستم عامل ‌ای‌او‌اس نصب می‌شود و دارای دستگاهی است که در هر لحظه ضربان قلب افراد را مانیتور می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند از نحوه و تعداد ضربان قلب شادی، ناراحتی، خشم، ترس و استرس را در فرد کاربر شناسایی کند و به او درباره برخورد با هر یک از افراد هشدارهایی به شکل پیام روی صفحه نمایش گوشی هوشمند بفرستد.


میزان وفاداری با طول انگشتان

ایسنا پژوهش جدید دانشمندان دانشگاه آکسفورد حاکی از آن است که احتمال خیانت افراد دارای انگشت حلقه بلندتر از انگشت سبابه بیشتر از سایرین است. طول انگشتان از قبل از تولد و تحت تاثیر سطوح هورمون‌های جنسی که نوزاد در رحم مادر در معرض آنها قرار دارد، تعیین می‌شود.

زنان و مردان دارای انگشت حلقه بلندتر (دست راست)، احتمالا تستوسترون بیشتری جذب کرده‌اند که با میل جنسی بیشتر مرتبط است؛ افراد دارای اندازه انگشتان برابر بیشتر احتمال دارد که وفادار بمانند. اگرچه این امر بدان معنی نیست که بتوان روابط را تنها براساس فیزیولوژی دست‌ها مورد بررسی قرار داد، زیرا عوامل زیادی می‌توانند در این مساله اثر بگذارند؛ انسان در حقیقت ترکیبی از ژنتیک و محیط است.


ساخت نخستین نمونه پوست الکترونیکی

فارس دانشمندان آلمانی و ژاپنی در اقدامی مشترک موفق شدند که یک سنسور ویژه برای پوست بسازند که به کمک آن می‌توان امواج مغناطیسی را حس کرد. این توانایی به صورت ذاتی در بسیاری از موجودات زنده، میکروارگانیسم‌ها ازجمله برخی پرندگان و حتی کوسه‌ها مشاهده شده است. این موجودات به کمک توانایی احساس امواج مغناطیسی می‌توانند به‌خوبی در مکان، موقعیت‌یابی کرده و به هدف مورد نظر خود نزدیک شوند. اکنون این امکان برای انسان‌ها نیز فراهم آمده است تا به کمک اختراع جدید محققان دانشگاه تحقیقاتی «لایبنیتس» شهر درسدن آلمان و همتایان ژاپنی خود، به چنین توانایی دست یابند. در پایان این فعالیت مشترک، محققان توانستند نوعی پوست مصنوعی را طراحی کنند که می‌تواند امواج استاتیک و دینامیک مغناطیسی را احساس کرده و واکنش نشان دهد. این سنسور به قدری سبک است که حتی قادر نیست یک حباب کف را سوراخ کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر