اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۱

طرح‌های فولادی و معدن خمرود واگذار می‌شود

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه این وزارتخانه برای واگذاری واحدهای صنعتی و معدنی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در همین رابطه هفت طرح فولاد، گل‌گهر 5و 6 و نیز معدن خمرود کرمان به مزایده گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا، نعمت‌زاده دیروز در آیین افتتاح کارخانه کک‌سازی و قطران زرند که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور صورت گرفت، افزود: برنامه دولت این است که کارها را به مردم واگذار کند و خود پشتیبان باشد. وی ادامه داد: نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که هر آنچه شروع کرده‌اند و آنچه می‌خواهند شروع کنند، دراختیار مردم قرار دهند. وی بیان کرد: عملکرد در زمینه برگزاری مزایده‌ها در کشور نشانه‌یی از کارهای جدیدی است که می‌خواهیم بخش خصوصی وارد شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت میدکو به‌تازگی در مزایده معدن خمرود موفق شده و از این‌رو نگرانی نسبت به تامین مواد اولیه کارخانه کک‌سازی زرند برطرف خواهد شد.

نعمت‌زاده بیان کرد: در حلقه‌های زنجیره فولاد و زغال‌سنگ نبود موازنه دیده می‌شود که این مشکل با کمک سرمایه‌گذاران قابل رفع است.

وی با یادآوری اینکه واحد کک‌سازی زرند از طریق مزایده در حال واگذاری به بخش خصوصی است، افزود: علاقه‌مند به واگذاری واحد زغالشویی به بخش خصوصی هستیم. نعمت‌زاده با تاکید بر سرمایه‌گذاری در بخش زغال برای تامین سوخت موردنیاز نیروگاه برق این شهرستان گفت: واحد خنک‌کننده این نیروگاه به‌صورت برج ‌تر است اما باتوجه به اینکه ایران کشوری کم آب است، باید تمامی برج‌های خنک‌کننده‌ تر به برج خشک تبدیل شوند. وی بیان کرد: هرچند مصرف آب صنعت 1.8 کل مصرف آب کشور است اما باز هم باید صرفه‌جویی کنیم.


واگذاری3 شرکت «ایمیدرو» توسط «خصوصی‌سازی»

3شرکت تابعه ایمیدرو شامل «توسعه خدمات بازرگانی نورد ایران»، «آلومینای ایران» و «املاک متعلق به شرکت سنگ‌آهن شرق ایران» توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، طبق اصل44 قانون اساسی مبنی بر کاهش تصدی‌گری و سپردن امور به بخش خصوصی، سهام 3شرکت یاد شده توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار می‌شود.

واگذاری شرکت آلومینای ایران از طریق فرابورس و واگذاری شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد ایران و نیز املاک متعلق به شرکت سنگ‌آهن شرق ایران از طریق مزایده صورت می‌گیرد. بر این اساس 96.5درصد سهام شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد ایران (به ارزش 906میلیارد و 77میلیون و 372هزار و 130ریال)، 51درصد سهام شرکت آلومینای ایران (به ارزش 6تریلیون و 80میلیارد و 639میلیون و 724هزار و 241ریال) و نیز املاک متعلق به شرکت سنگ‌آهن شرق (به ارزش 39میلیارد و 110میلیون ریال) واگذار می‌شود. پاکت‌های مربوط به مزایده این شرکت‌ها راس ساعت14 روز سه‌شنبه5 اسفند93 در سازمان خصوصی‌سازی گشوده خواهد شد.


حذف کداقتصادی در حوزه فرش

با پیگیری مرکز ملی فرش ایران و با ابلاغ دستورالعملی ازسوی سازمان امور مالیاتی، الزام به دریافت شماره ملی یا شماره اقتصادی از قالیبافان لغو شد. به گزارش شاتا، با پیگیری‌های مرکز ملی فرش ایران و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از دغدغه‌های فعالان عرصه تجارت فرش دستباف ایران مبنی بر چالش در دریافت کد اقتصادی هنگام خرید فرش از قالیبافان مرتفع شد.


تحویل سیمان سروآسول به ونزوئلا

کارخانه سیمان سروآسول ونزوئلا که به همت مهندسان و متخصصان ایرانی احداث شده است، پس از سه ماه تولید آزمایشی امروز با حضور مقامات 2کشور افتتاح و رسما تحویل وزارت صنعت ونزوئلا می‌شود. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، ظرفیت تولید کارخانه سروآسول ونزوئلا یک‌میلیون تن در سال (3300تن در روز) است که دولت ونزوئلا 273میلیون یورو برای آن سرمایه‌گذاری کرده و شرکت ایرانی احداث صنعت وابسته به ایمیدرو پیمانکار و مجری آن بوده است.

کارخانه سیمان سروآسول ونزوئلا با حضور دکتر مهدی کرباسیان رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وزیر صنعت ونزوئلا، مدیرعامل شرکت احداث صنعت و مهندسان و کارکنان ایرانی و ونزوئلایی سه‌شنبه 21بهمن جاری به‌طور رسمی افتتاح می‌شود. این کارخانه از 3ماه پیش تولید سیمان و کلینکر را آغاز کرد و همه مراحل آزمایشی و پیش‌تولید را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.

30شرکت مهندسی ایرانی در اجرای طرح سیمان ونزوئلا حضور داشتند که نشان‌دهنده توانمندی بالای متخصصان کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی است. این طرح جزو یکی از پروژه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران محسوب می‌شود که پس از استقرار دولت تدبیر و امید از رکود خارج و عملیات اجرایی آن با سرعت پیگیری و نهایی شد و سرانجام در سفر شهریور وزیر صنعت، معدن و تجارت به ونزوئلا به‌صورت آزمایشی شروع به کار کرد.

جمهوری اسلامی ایران با تجاربی که در زمینه ساخت و اجرای پروژه‌های سیمان در داخل کشور کسب کرده، حضور در عرصه بین‌المللی را به‌عنوان فرصت جدیدی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و کسب اعتبار ملی و منطقه‌یی فراهم کرده و توانمندی خود را در ونزوئلا به اثبات رسانده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر