صنایع پیشرو در سرمایه‌پذیری

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۰

در 9ماه نخست سال جاری در بخش‌های مختلف فعالیت‌های صنعتی به تعداد 12هزار و 646 فقره جواز تاسیس صادر شده که این تعداد جواز تاسیس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از کاهش 9/9درصدی است. بیشترین تعداد جواز‌ تاسیس صادر شده به‌ترتیب متعلق به گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی و گروه محصولات غذایی و آشامیدنی است. پیش‌بینی سرمایه‌گذاری برای این تعداد جواز تاسیس 857هزار و 523 میلیارد ریال است که این میزان، کاهش 7/6 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین اشتغال پیش‌بینی شده برای گروه فعالیت‌های مختلف حوزه صنعت 304هزار و 76 فرصت شغلی است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 7/15درصدی را نشان می‌دهد.


کانی‌های غیرفلزی

رتبه نخست صدور جواز تاسیس

آمار جوازهای تاسیس صادرشده در 9ماهه ابتدای امسال نشان می‌دهد بیشترین تعداد جواز‌ تاسیس صادر شده متعلق به گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی است. در این گروه در 9ماهه نخست سال جاری 2هزار و 55 فقره جواز تاسیس صادر شده است. مجموع سرمایه پیش‌بینی شده برای این تعداد جواز تاسیس 96هزار و 474میلیارد ریال است. میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای این تعداد جواز تاسیس در گروه کانی‌های غیرفلزی 40هزار و 603 فرصت شغلی است. درحالی گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی بیشترین تعداد جواز تاسیس را در 9ماهه نخست سال جاری به خود اختصاص داده که تعداد مجوزهای صادر شده در این گروه در مدت مشابه سال گذشته 2هزار و 611 فقره بود. همچنین مقایسه سرمایه پیش‌بینی شده برای مجوزهای صادر شده در گروه سایر کانی‌های غیرفلزی کاهش 1/1درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.


بیشترین اشتغال

در گروه محصولات غذایی

محصولات غذایی و آشامیدنی پس از محصولات کانی‌های غیرفلزی در جایگاه دوم از نظر تعداد مجوزهای صادرشده قرار دارد. در این گروه در 9ماه نخست سال جاری یک هزار و 703جواز تاسیس صادر شده است. میزان جوزاهای تاسیس صادر شده در مدت مشابه سال گذشته در همین گروه یک هزار و 567 فقره بود. رشد 7/8 درصدی تعداد مجوزهای صادر شده در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی درحالی رخ می‌دهد که پیش‌بینی سرمایه این گروه نیز با رشد 8/84 درصدی مواجه شده است. سرمایه پیش‌بینی شده برای گروه محصولات غذایی و آشامیدنی در 9ماهه نخست سال جاری 108هزار و 412میلیارد ریال است درحالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 58 هزار و 676 میلیارد ریال بود. میزان اشتغال این گروه نیز با رشد 30درصدی از 42هزار و 720 فرصت شغلی در 9ماهه نخست سال جاری به 55 هزار و 556 فرصت شغلی افزایش یافت. بیشتربن میزان اشتغال در 9ماهه نخست سال جاری درگروه محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها ایجاد شده است.

گروه محصولات لاستیک و پلاستیک با تعداد یک هزار و 320 فقره جواز تاسیس در جایگاه سوم از نظر تعداد جوازهای تاسیس صادر شده در 9ماهه نخست سال جاری قرار دارد. این درحالی است که تعداد جوازهای تاسیس صادر شده در این گروه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2/5 درصد کاهش یافته است. در 9ماهه نخست سال گذشته یک هزار و 393جواز تاسیس در این گروه صادر شده بود. سرمایه پیش‌بینی شده برای این گروه 58 هزار و 399میلیارد ریال است که این رقم در مقایسه با سرمایه 27هزار و 943میلیارد ریالی در 9ماهه نخست سال گذشته رشد 109درصدی را نشان می‌دهد. میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای گروه محصولات از لاستیک و پلاستیک نیز 23هزار و 744 فرصت شغلی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 9/15درصدی را نشان می‌دهد.

در گروه سایر فعالیت‌های خدمات مهندسی نیز به تعداد یک‌هزار و 33 فقره جواز تاسیس در 9ماهه نخست سال جاری صادر شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 8/21درصدی را نشان می‌دهد. سرمایه پیش‌بینی شده برای این تعداد جواز تاسیس 16هزار و 294میلیارد ریال است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 7/52 درصدی را نشان می‌دهد. میزان سرمایه این گروه در 9ماهه نخست سال گذشته 10هزار و 670 میلیارد ریال بود. همچنین میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای این رشته فعالیت در 9ماهه نخست سال جاری 16هزار و 565 فرصت شغلی است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 7/15درصدی را نشان می‌دهد.


بیشترین رشد سرمایه

در گروه توتون و تنباکو

آمار 9ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد بیشترین رشد پیش‌بینی سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را گروه محصولات از توتون و تنباکو به خود اختصاص داده است. سرمایه پیش‌بینی شده برای این گروه در 9ماهه نخست سال جاری هزار و 265میلیارد ریال است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 8/230درصدی را نشان می‌دهد. در این گروه در 9ماهه نخست سال جاری 10فقره جواز تاسیس صادر شده است. میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای گروه محصولات از توتون و تنباکو 575 فرصت شغلی است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 6/71درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین پیش‌بینی سرمایه‌گذاری نیز متعلق به گروه ساخت مواد و محصولات شیمیایی است. در این گروه در 9ماهه نخست سال جاری 850 جواز تاسیس صادر شده و پیش‌بینی سرمایه این گروه برای مدت یاد شده 154هزار و 828 میلیارد ریال است. تعداد مجوزهای صادر شده در این گروه فعالیت در 9ماهه نخست سال گذشته 978 فقره بود. هرچند تعداد مجوزهای صادر شده در 9ماهه نخست سال جاری در گروه ساخت مواد و محصولات شیمیایی با کاهش 1/13درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شد اما سرمایه پیش‌بینی شده برای این گروه فعالیت رشد 3/4درصدی را نشان می‌دهد. میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای این گروه نیز 23هزار و 744 فرصت شغلی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر