نقشه راه روسیه برای مقابله با زیان 160میلیارد دلاری

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۴۱

جهان

رییس بانک مرکزی روسیه، رقم زیان این کشور از نفت ۴۵دلاری را حدود ۱۶۰میلیارد دلار در سال برآورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری اسپاتنیک، «الویرا نابیلونا» رییس بانک مرکزی روسیه گفت: «این مقدار ضرر، نسبتا رقم بزرگی است و کل صادرات روسیه سالانه ۵۰۰میلیارد دلار برآورد می‌شود، حالا می‌توانید تجسم کنید که با این مقدار ضرر چه‌اتفاقی بر سر توازن اقتصادی و حقوق‌ها می‌افتد.»

بر پایه این گزارش، از ۸ماه پیش با روند سقوط قیمت نفت و اعمال تحریم‌های غرب علیه این کشور، وضعیت اقتصادی روسیه در مسیر ناهمواری قرار گرفته است.

بر همین اساس رییس‌جمهور روسیه نقشه راه مقابله با تحریم‌های غرب علیه این کشور را امضا کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ولادیمیر پوتین نقشه راهی را برای محدود کردن تاثیر تحریم‌های غرب علیه روسیه ترسیم کرد. این نقشه‌راه شامل تشویق رونق اقتصادی با استفاده از امکانات داخلی این کشور است.

طرح موردنظر پوتین شامل افزایش تولید بخش‌های صنعتی و کشاورزی در روسیه برای تامین نیاز داخلی و سپس صادرات است. ساماندهی نظام بانکی و حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط از جمله دیگر بخش‌های این طرح است.

ولادیمیر پوتین دستور برداشت از صندوق‌های ذخیره‌ملی از جمله صندوق رفاه ملی روسیه را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی صادر کرد. سرمایه صندوق رفاه ملی روسیه 66میلیارد و 500میلیون دلار است.

گسترش روابط با کشورهای دوست روسیه مانند چین، ایران و مصر و امضای توافقنامه‌هایی برای تسهیل تبادل تجاری و سرمایه‌گذاری دیگر بخش‌های طرح پوتین است.

از سوی دیگر دومای روسیه قصد دارد کمیته‌یی را برای ارزیابی زیان‌های آلمان به اقتصاد شوروی در زمان جنگ جهانی دوم تشکیل دهد تا زمینه درخواست گرفتن غرامت از آلمان فراهم شود.

میخائیل بیکداریف نماینده دوما این زیان‌ها را سه تا چهار هزار میلیارد یورو برآورد کرد که برلین باید آن را به مسکو پرداخت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر