رشد 18‌درصدی بودجه حمل‌ونقل کشور

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۸

معاون برنامه‎ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از رشد 18‌درصدی بودجه حمل‌ونقل کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، امیر امینی در حاشیه بازدید از پروژه‎های ملی راه و شهرسازی لرستان گفت: پروژه‎های خیلی بزرگی در حوزه راه و شهرسازی لرستان وجود دارد؛ 13 طرح ملی با 66 قرارداد که حدود 336میلیارد تومان ارزش این قراردادهاست.

وی ادامه داد: لرستان چهارراه کریدورهای توسعه حمل‌ونقل است که برای وزارت راه و شهرسازی توسعه این کریدورها بسیار مهم است. امینی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین آزادراه‎های کشور در محور خرم‎آباد به پل‌زال تا اندیمشک است، اضافه کرد: همچنین آزادراه بروجرد- اراک نیز در آن سمت لرستان یکی دیگر از پروژه‎های مهم ماست. لرستان استان بزرگی بوده و برای حمل‌ونقل منشأ اثر و خیر و برکت است.

همچنین معاون وزیر راه از بدهی ۵هزارمیلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران خبر داد و گفت: متاسفانه در حدود 5هزار تا 5هزارو500میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم که بخشی از آن با اعتباراتی که تا پایان سال به ما اختصاص می‌یابد، جبران می‌شود. وی عنوان کرد: مابقی بدهکاری به پیمانکاران را احتمالا بعد از ابلاغ سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، از محل اعتبارات بند ج تبصره سه قانون بودجه سال93 حدود یک‌هزارمیلیارد تومان بتوانیم با اخذ تخصیص از خزانه به پروژه‌ها تزریق کنیم. معاون وزیر راه گفت: یک‌هزارو700میلیارد تومان اعتبار تزریق‌شده که هم‌اکنون سازوکارهایی پیچیده دارد که امیدواریم به آن دست پیدا کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر