شناسایی باکتری‌های شهری نیویورک

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۰۳


وال‌استریت‌ژورنال

رهبران در تکاپوی آرام‌سازی تنش‌های اوکراین؛ در‌حالی‌که چشم‌انداز تحویل سلاح‌های ایالات متحده باعث افزایش فشار بر کرملینی که تا‌به‌حال تن به تسلیم نداده، شده است، رهبران غربی روز پنج‌شنبه در ماموریتی بسیار مهم برای آرام‌سازی تنش‌های ادامه‌دار اوکراین ملاقاتی را ترتیب دادند. مسکو اخطار داده که هرگونه کمک نظامی به‌عنوان تهدیدی نسبت به امنیت ملی کشور روسیه دیده خواهد شد.

شناسایی جِرم‌ها در مترو نیویورک؛ کریستوفر میسون محقق شرکت ویل‌کورنل با صبوری یک پنبه نایلونی مخصوص تشخیص دی‌ان‌ای را روی میله‌های آهنی مترو شهر نیویورک کشید تا بتواند با جمع‌آوری دی‌ان‌ای از نقاط مختلف آن، جرم‌ها و باکتری‌های موجود را پیدا کند. این پروژه 18ماهه در تلاش است که بتواند باکتری‌های اصلی شهری را شناسایی و با مطالعه آنها، با شیوع بیماری‌ها مقابله کند.

نیویورک‌تایمز

بوکوحرام و فجایع به‌وجود‌آمده توسط آنها؛ آنها در تاریکی شب آمدند و در‌حالی‌که چهره‌هایشان را پوشانده بودند و سوار موتوسیکلت و کامیون بودند، فریاد سر دادند و شروع به شلیک اسلحه‌هایشان کردند. ام.‌بوکار 25ساله که بعد از حمله مبارزان بوکوحرام به شهرش در شمال نیجریه فرار کرد گفت: آنها با تیراندازی شروع کردند، بعد هم شروع به سرزدن کردند. آنها بیش از 450زن و دختر را در چهار خانه زندانی کردند تا آنهایی که می‌خواهند برای «ازدواج» بردارند را انتخاب کنند.

ویلیامز خود را بیشتر به دردسر انداخت؛ برایان ویلیامز مجری برنامه شبانه امریکا، سال‌های سال داستانی را تعریف کرده بود که حقیقت نداشت. چهارشنبه‌شب، او روی صندلی‌اش در برنامه «اخبار شبانه ان‌بی‌سی» نشست و برای گمراه‌کردن عموم عذرخواهی کرد. اما مشکلات واقعی او وقتی شروع شد که چند نفر از سربازان سابق ارتش در رسانه‌ها حاضر شدند و این گفته ویلیامز مبنی بر اینکه سال2003 در عراق در هلیکوپتری حضور داشته که توسط آتش دشمن سرنگون شده بود را به چالش کشیدند؛ بعضی از آنها حتی خواستار استعفای او شدند. ویلیامز در عذرخواهی خود گفت که اتفاقات را درست به یاد نداشته و از آنجایی‌که در هلیکوپتر پشتی آن هلیکوپتری که سرنگون شده بود حضور داشته، لحظه‌یی فکر کرده که درحقیقت در همان هلیکوپتر بوده است! این توضیح او نه‌تنها باعث به‌وجود‌آمدن نقدهای بیشتر در رادیو و تلویزیون شد، بلکه هزاران نفر در توییتر هم او را مسخره کردند.

واشنگتن‌پست

فریاد جنگ در میان سوگواری؛ بعد از اینکه هواپیماهای جنگی اردنی روز پنج‌شنبه بر سر مبارزان داعشی در سوریه بمب ریختند، یک دور پیروزی هم بر فراز مزرعه‌یی زدند که خانواده خلبان سوزانده‌شده اردنی در آن زندگی می‌کند. پادشاه عبدالله‌دوم اردن به خانه ستوان معاذ الکساسبه خلبانی که توسط داعش کشته شد رفت تا به خانواده‌اش تسلیت بگوید و در همان زمان هم هواپیماهای جنگی از بالای سرشان عبور کردند که نمایشی یا زمان‌بندی خوبی بود، یا هردو. پیغام دریافت شد، عبدالله به آسمان اشاره کرد و دستش را به نشانه احترام و عشق روی قلبش گذاشت. مردم سوگوار فریاد کشیدند و جوانان محلی به عبدالله گفتند آماده پیوستن به لشکرش و شهیدشدن هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر