نشست هم‌اندیشی زنان در کانون کارآفرینان توسعه‌گرا

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۲

زنان بازرگان و کارآفرین نخستین نشست خود در کانون کارآفرینان توسعه‌گرا را با محوریت توسعه فعالیت‌های اقتصادی زنان کشورمان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ما در ابتدای این نشست شبنم بهرامی‌شبستری، عضو موسس کانون کارآفرینان توسعه‌گرا توضیحاتی را در ارتباط با چگونگی تشکیل کانون، دیدگاه‌ها و منشور و برنامه‌های حمایتی کمیسیون زنان کانون توضیحاتی را بیان کرده و خواهان مشارکت بیشتر زنان در عرصه‌های اقتصادی شدند. او در ادامه این نشست گفت: از آنجا که با توجه به آمارهای ارایه شده از سوی دانشگاه‌های کشور میزان تحصیلات زنان در جامعه همچنان رو به افزایش است باید تمهیداتی اندیشیده شود که این دانش‌آموختگان دانشگاهی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها امکان یافتن شغل مناسب خود را نیز داشته باشند.

عضو هیات موسس کانون کارآفرینان توسعه‌گرا در ادامه گفت: طی یک دهه گذشته زنان فعال در عرصه‌های اقتصادی با تاسیس سازمان‌های مردم نهاد با رویکرد اقتصادی امکان آن را یافتند که به تشویق زنان برای حضور در عرصه‌های مختلف اقتصادی بپردازند که امیدواریم با ادامه این فعالیت‌ها در آینده نزدیک شاهد حضور زنان در رده‌های بالای اقتصادی باشیم. در ادامه این نشست مهندس سیدمحمد صدرهاشمی‌نژاد گفت: حضور این تعداد خانم کارآفرین در این جلسه نشان‌دهنده آن است که زنان علاقه‌مند هستند در توسعه فعالیت‌های اقتصادی جامعه مشارکت کرده و نقش موثر‌تری در ساختن ایرانی آباد داشته باشند. بنیانگذار بانک اقتصاد نوین در ادامه گفت: امروز زنان کشورمان 60 درصد ظرفیت دانشگاه‌های کشور را به‌خود اختصاص داده‌اند درصورتی که در زمان تحصیل من در دانشکده فنی تنها دو زن به‌عنوان دانشجو حضور داشتند که این نسبت در جامعه امروزی کاملا متفاوت شده است.

نخستین صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور در پاسخ به سوال یکی از حاضران در ارتباط با شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: «مسوولیت دولت‌ها به هر میزانی که بیشتر باشد اقتدارآنان نیز بیشتر است پس آنچه که باید اتفاق بیفتد این است که منابع کشور دست ملت بوده و مردم نیز خود نسبت به ایجاد تغییر و تبدیل در منابع خود تلاش کنند تا در نهایت موفق شوند». سیدمحمد صدرهاشمی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال و برون‌رفت از فضای کنونی باید فضای اقتصادی کشور تغییر کرده و فرهنگ کارآفرینی به خانواده‌ها کشیده شود. وی در ادامه جلسه در پاسخ به سوال یکی از زنان فعال اقتصادی در ارتباط با برنامه‌های کانون برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی زنان گفت: کانون کارآفرینان توسعه‌گرا برنامه‌های جدی را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی زنان در عرصه‌های مختلف جامعه در دست دارد که البته آن را با همراهی، همفکری و هماهنگی زنان کارآفرین عضو کانون بسط و ترویج خواهد داد تا در این زمینه نیز بتواند به مسوولیت‌های اجتماعی خود به نحو شایسته‌یی عمل کرده و آن را به سرانجام برسانند. وی در ادامه تاکید کرد: زنان برای آنکه بخواهند در عرصه‌های اجتماعی موفق شوند باید به صحنه بیایند و کانون نیز به‌عنوان یک نهاد اجتماعی و بازوی مشورتی و حمایتی درکنارشان حضور خواهد داشت. وی پایان نوید آن را داد که قرار است به‌زودی در کانون کارآفرینان توسعه‌گرا بخش‌های حقوقی، مالیاتی، تامین اجتماعی، بازرگانی و خدماتی برای ارایه مشاوره به اعضای کانون و حمایت از آنان تشکیل شود. در پایان این جلسه کلیپی از فعالیت‌های زنان در حوزه‌های اقتصادی طی یک دهه گذشته به نمایش گذاشته شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر