دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۷

تقویت روابط روسیه و ایران اهمیت راهبردی دارد

لئونید کالاشنیکوف معاون اول کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه اعلام کرد: تقویت روابط روسیه و ایران امری ضروری است و اهمیت راهبردی دارد. وی گفت: نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه درمورد کشورها یا مناطقی تعیین می‌شود که برای روسیه اهمیت راهبردی دارد.


دستاوردهای مبارزه با تروریسم با ابتکارات سیاسی تثبیت شود

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه دستاوردهای میدانی در مبارزه با تروریسم در سوریه باید با ابتکارات سیاسی تثبیت شود، گفت: ابتکار عمل مسکو گامی متناسب برای حل سیاسی بحران سوریه است. «حسین امیرعبداللهیان» این مطلب را در دیدار «فیصل مقداد» قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه که برای رایزنی پیرامون تحولات سوریه به کشورمان سفر کرده است، بیان کرد.


رسیدن ایران به این حد از نفوذ قابل پیش‌بینی بود

رییس کمیته نیروهای مسلح سنا می‌گوید که رسیدن ایران به این حد از نفوذ در خاورمیانه را پیش‌بینی کرده بود. جان مک‌کین، روز گذشته گفت که رسیدن ایران به این حد از نفوذ در خاورمیانه قابل پیش‌بینی بوده است. وی با بیان اینکه ایران اکنون در لبنان، سوریه، عراق و یمن دارای نفوذ است، گفت: «ایران در تمام نقاط خاورمیانه در حال پیشروی است.»


ادامه مخالفت دموکرات‌ها با سخنرانی نتانیاهو در کنگره

سه نماینده دموکرات کنگره امریکا اعلام کردند در سخنرانی نتانیاهو در کنگره که قرار است در آن علیه ایران صحبت کند شرکت نخواهند کرد. نتانیاهو که ازسوی جان بونر، رییس کنگره و راندمر سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن برای سخنرانی در کنگره دعوت شده، قرار است در این جلسه علیه توافق هسته‌یی احتمالی میان ایران و گروه 1+5 صحبت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر