حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۷۶

اجرای آیین‌نامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو

ایسنا| اصلاحیه آیین‌نامه قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد. قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو از چند سال پیش تدوین و اجرایی شده است. اگرچه این قانون گامی در راستای احقاق حقوق مصرف‌کنندگان خودرو بود اما وجود برخی کاستی‌ها در آن باعث شده تا برخی از واردکنندگان و تولیدکنندگان خودرو حقوق مصرف‌کنندگان را تضییع کنند. در این زمینه یک طرفه بودن برخی موضوعات قید شده در قراردادهای فروش و پیش‌فروش خودرو به نفع تولیدکنندگان و واردکنندگان این محصول ازجمله بزرگ‌ترین موارد نقض حقوق مصرف‌کنندگان است.


آغاز مذاکرات خودرویی ایران با اسپانیا

تسنیم| دبیر انجمن خودروسازان از مذاکرات فعالان اقتصادی ایران و اسپانیا برای فعالیت‌های خودرویی خبرداد و گفت: اگرچه تولید خودرو افزایش یافته است اما وضعیت تسویه بدهی‌های خودروسازان به قطعه‌سازان مناسب نیست. محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به سفر اخیر هیات فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به اسپانیا اظهارکرد: در این سفر مذاکرات مناسبی با خودروسازان و قطعه‌سازان اسپانیایی صورت گرفت تا بتوان همکاری مشترک در این زمینه را شکل داد. وی با بیان اینکه خبرهای خوش درخصوص این مذاکرات به‌زودی اعلام خواهد شد، افزود: در مجموع مذاکرات خودرویی ایران و اسپانیا مثبت بود. وی تصریح کرد: اوضاع پرداخت‌های خودروسازان به قطعه‌سازان نسبت به گذشته بهتر شده اما مشکلات همچنان وجود دارد.


چرخ تولید سواری‌ها تند شد

ایسنا| تولید خودروهای سواری در تمام شرکت‌های خودروسازی کشور با رشد همراه بوده است. دی ماه امسال تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو با رشد 50.3 درصدی از 33هزار و 837 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به 50 هزار و 860 دستگاه افزایش یافته است. در این مدت تولید انواع سواری در خودروسازی راین با رشد 59.7 درصدی از 62 دستگاه در دی ماه سال گذشته به 99دستگاه افزایش یافته است. دی امسال تولید انواع سواری در خودروسازی مدیران نیز با افزایش 56.7 درصدی از هزار و 236دستگاه به هزار و 937دستگاه افزایش یافته است. تولید انواع خودروهای سواری در پارس خودرو نیز با افزایش 144.2درصدی از چهار هزار و 59 دستگاه به 9هزار و 912دستگاه افزایش یافته است. در این مدت تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا با رشد 23.2درصدی از 25هزار و 103دستگاه به 30هزار و 935دستگاه افزایش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر