دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۶۸

الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای

روز گذشته نمایندگان مجلس یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌یی را با ۱۷۳رای موافق به تصویب رساندند که براساس آن، درصورت تصویب تحریم جدید ازسوی امریکا، توافقنامه ژنو لغو خواهد شد. وکلای ملت با 173رای موافق، 9رای مخالف و 5رای ممتنع از 205نماینده حاضر در جلسه، یک فوریت طرح مذکور را مصوب کردند که درصورت تصویب نهایی این طرح، دولت موظف می‌شود درصورتی که کنگره امریکا اقدام به افزایش تحریم‌های ایران بکند، توافقنامه ژنو لغو و اقدامات ایران درراستای فناوری هسته‌یی به نقطه قبل از این توافقنامه باز خواهد گشت.


توانایی دفاعی ایران خط قرمز مذاکرات

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشور در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ایران مسایل دفاعی کشور را به هیچ ‌عنوان قابل مذاکره نمی‌داند. سیدعباس عراقچی اظهار داشت: ارسال ماهواره فجر به فضا و قرار دادن آن در مدار زمین، که به پشتوانه فناوری و دانش علمی پیشرفته فرزندان این مرز و بوم صورت گرفته است، درراستای رویکرد درازمدت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در فضا و تقویت زیرساخت‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی کشور صورت گرفته است. وی افزود: بدین لحاظ هیچ‌گاه در چارچوب گفت‌وگوهای هسته‌یی کشورمان با 1+5 چه در گذشته و چه در حال حاضر اجازه طرح و مذاکره درخصوص توان دفاعی و موشکی کشور داده نشده و در آینده نیز داده نخواهد شد.


تکذیب دریافت پیام از رژیم‌صهیونیستی

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: ایران هیچ‌گونه پیام رسمی یا غیررسمی از رژیم نامشروع صهیونیستی دریافت نکرده است. مرضیه افخم درخصوص خبر منتشره درباره دریافت پیام از رژیم‌صهیونیستی برای خودداری از تشدید اوضاع بحرانی پس از عملیات قنیطره اظهار داشت: ایران پیام رسمی یا غیررسمی از رژیم نامشروع صهیونیستی دریافت نکرده است.

افخم اضافه کرد: نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لبنان پیش از این در گفت‌وگو با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه از کشورمان برای برقراری آتش‌بس در جنوب لبنان درخواست کمک کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر