دولت برای توسعه آموزش تسهیلات می‌دهد

۱۳۹۳/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۶۲

در طول سال بیش از 1600پروژه آموزش و پرورش را افتتاح و بیش از 9هزار کلاس درس نیز به بهره‌برداری می‌رسد و این بدان معناست که هم دولت و هم مردم عزیز در این بخش فعالند.

حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران روز گذشته پس از افتتاح پروژه‌های جدید ورزشی، آموزشی و پرورشی در سراسر کشور، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز سی‌وهفتمین سال حرکت انقلاب اسلامی ایران، گفت: ما امروز 671پروژه آموزش و پرورش را در سراسر کشور به اذن پروردگار و با اظهار ارادت به پیامبر گرامی اسلام آغاز کردیم.

وی با اشاره به شروع به‌کار 3500کلاس درس با افتتاح پروژه‌های امروز، افزود: در طول سال بیش از 1600پروژه آموزش و پرورش را افتتاح و بیش از 9هزار کلاس درس نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند و این بدان معناست که هم دولت فعال است و هم مردم عزیز و بزرگوار فعالند.

روحانی با بیان اینکه مدرسه‌سازی توسط خیرین یک حسنه دایمی برای ملت و کشور است، گفت: در دنیای امروز آموزش و پرورش پیچیده و متفاوت‌تر از گذشته است و باید فضای همسان و استاندارد را به‌تدریج به‌وجود آوریم تا فرزندان در محیطی بهتر و آرام‌تر در کنار معلمان باانگیزه‌تری کار یادگیری را فراگیرند و معلمان نیز کار تعلیم و تربیت را پیش ببرند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم راه شهدا، امام و انقلاب را با هدایت‌های مقام معظم رهبری به‌ثمر برسانیم.

رییس‌جمهوری با اشاره به عزم دولت در جهت مشارکت بخش خصوصی در توسعه مجتمع‌ها و بناهای آموزشی در سراسر کشور، اظهار داشت: ما در همه امور و ازجمله در امر آموزش و پرورش همواره دست نیاز پس از خداوند به‌سمت ملت‌مان دراز می‌کنیم و ملت در هر امری حضور پیدا کنند به بهترین‌ وجه دولت را به موفقیت می‌رسانند. روحانی با بیان اینکه در کشور و در امر ساختمان و فضاهای فیزیکی مناسب در آموزش و پرورش و تامین تجهیزات لازم نیازمندی‌هایی داریم و باید زمینه‌ را برای بخش خصوصی و غیردولتی آماده کنیم، گفت: از همه خیرین دعوت می‌کنیم که در این امر مهم به میدان آیند که کار آنها تا قیامت ارزشمند خواهد بود.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز نه برای نام‌و‌نشان و نه مقام و خودنمایی بلکه تنها برای پیشبرد اهداف مهم آموزش و پرورش قدم پیش می‌گذارند، گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم که حمایت لازم از خیرین را داشته باشیم و حتی تسهیلات بانکی در اختیار آنان قرار دهیم تا کار آموزش و پرورش در سراسر کشور تکمیل شود.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه دولت هر خدمتی به قشر معلم و آموزش و پرورش کند، کم است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین رابط و پل میان دولت و ملت آموزش و پرورش و معلمان هستند و اگر امروز در جامعه ما اخلاق، ایثار و فداکاری است قدم‌های اولیه آن در مدارس آموخته شده است.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: به همه معلمان خسته‌نباشید و درود می‌فرستیم و دولت نیز همه توان خود را به کار می‌گیرد و امیدواریم همه ملت نیز در این کار مهم دخیل و شریک باشند. در این مراسم از‌طریق ویدیوکنفرانس با 8استان کشور ارتباط زنده گرفته شد و پروژه‌های جدید آموزش و پرورش در این استان‌ها افتتاح شد.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهوری، فانی وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید آموزش و پرورش رییس‌جمهور را همراهی می‌کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر