وال استریت هفته را با سود آغاز کرد

۱۳۹۳/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۶۰


جهان شاخص‌های سهام در امریکا نخستین روز هفته را به‌دلیل رونق نسبی سهام انرژی و رفع نگرانی‌ها درمورد دیون یونان با رونق آغاز کرد.

به گزارش رویترز، دولت جدید یونان پس از چند روز سرانجام پیشنهاد کرد تا با اعتبار‌دهندگان بین‌المللی خود برای رسیدن به توافق مذاکره کند و از لحن مهاجمانه قبلی خود اندکی عقب نشست. این موضوع باعث شد تا نگرانی فعالان بازار در وال استریت از ناحیه منطقه یورو و اتحادیه اروپا اندکی فروکش کند.

تحلیلگران بازار می‌گویند که فعالان و سرمایه‌داران با این خبر دریافتند که دیالوگ و مفاهمه‌ می‌تواند میان مقامات اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و نیز یونان صورت گیرد و این خود نشانه خوبی برای بازار بود. وال استریت که بدترین ماه خود را در چند سال اخیر در ماه ژانویه تجربه کرده است، با خبر افزایش اندک قیمت نفت در جلسه بعدازظهر وضع بهتری پیدا کرد. پیش از این و در جلسه صبح شاخص استاندارد‌ اندپورز دایما میان منطقه منفی و مثبت در رفت‌وآمد بود.

به این ترتیب شاخص سهام داوجونز 196واحد به‌دست آورد و با 1.14درصد ترقی به واحد 17361.04 رسید.

شاخص سهام استاندارد ‌اند پورز با به‌دست آوردن 25واحد 1.3‌درصد به‌دست آورد و به واحد 2020.85 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک 41واحد به‌دست آورد و با 89صدم درصد ترقی در جدول به واحد 4676.69 رسید.

افزایش 2.8درصدی قیمت نفت امریکا در بازار یکی از دلایل رونق بازار و نیز سهام انرژی بود. ارزش سهام اگزان موبیل 2.5درصد افزایش یافت و هر سهم به‌ازای 89دلار و 58سنت رسید.

اما هر چند جلسه بعدازظهر در وال‌استریت جلسه خوبی بود در توکیو که شاخص‌های سهام روز را با سود آغاز کردند، به‌دلیل اخبار ناامید‌کننده‌یی بازار روز را با ضرر به پایان برد. نتایج حراج جدید اوراق قرضه 10ساله دولت روز سه‌شنبه منتشر شد و این نتایج ضعیف‌تر از انتظار بازار بود. این درحالی است که ابهام در چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی نیز روی بازار تاثیر منفی برجای نهاد.

به این ترتیب شاخص سهام نیکی 1.3درصد از دست داد و به واحد 17335.85 رسید که پایین‌ترین حد شاخص نیکی از 22ژانویه تاکنون بود. شاخص سهام توپیکس نیز 1.2درصد ازدست داد و به واحد 1392.39 رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر