بازار سرمایه

۱۳۹۳/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۲۵

عرضه بلوک 10‌درصدی کابل‌سازی

بلوک 10.04‌درصدی سهام شرکت‌ کارخانجات کابل‌سازی ایران، 28بهمن‌ در بازار پایه فرابورس ایران عرضه می‌شود. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت کارخانجات کابل‌سازی ایران به‌صورت یکجا در روز سه‌شنبه 28بهمن در بازار پایه فرابورس ایران عرضه خواهد شد. بر‌اساس این گزارش، 10.04‌درصد از سهام بایکا به قیمت پایه کل 22‌میلیارد و 770‌میلیون و 768‌هزار ریال و قیمت پایه هر سهم 6‌هزار ریال به مزایده خواهد رفت. این گزارش می‌افزاید، سهامدار حقیقی شرکت کارخانجات کابل‌سازی ایران 3‌میلیون و 795‌هزار و 128 سهم خود را توسط کارگزاری پیشگامان‌به‌پرور عرضه خواهد کرد و پرداخت ثمن معامله به‌صورت یکجا و نقد و مطابق با رویه جاری تسویه پایاپای انجام می‌شود.


بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها به‌زودی

مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان درباره جمع‌بندی جلسه مسوولان و مدیران کشوری و مدیران پالایشگاهی برای رفع ابهامات این صنعت گفت: مصوبات خوبی که در این یکی دو ماه اخیر در مجلس، دولت و کمیته ثبات بازار سرمایه گرفته شد زمینه رفع تمامی ابهامات پتروپالایشی‌ها را فراهم کرد. مرتضی عزیزی در گفت‌وگو با سنا افزود: دیگر هیچ ابهامی برای صنایع پتروپالایشی باقی نمانده و تنها دغدغه ما آیین‌نامه‌های اجرایی این مصوبات است که امیدواریم قبل از پایان سال انجام بگیرد. وی افزود: براساس مصوبات 30‌درصد سود پالایشی‌ها باید صرف کیفی‌سازی شود و ابهاماتی که درخصوص فروش محصولات این صنعت وجود داشت روشن شد و عملا ابهامی در صنعت نفت دیگر وجود ندارد درنتیجه امیدواریم هرچه سریع‌تر آیین‌نامه مصوبات را دولت ابلاغ کند. وی درباره زمان بازگشایی نماد پالایشی‌ها گفت: قیمت خوراک پالایشگاه‌ها (نفت‌خام) روز گذشته روشن شد و هم‌اکنون شرکت‌های پالایشی منتظر اعلام قیمت محصولات هستند که بعد از اعلام نظر شرکت ملی پالایش و پخش در این خصوص جلساتی با آنها برگزار می‌شود تا با تعامل و هماهنگی‌های لازم اختلاف‌نظرها به حداقل برسد. بعد از آن کارهای حسابرسی شرکت‌ها آغاز می‌شود با این اوصاف امیدواریم در حداقل زمان ممکن شاهد بازگشایی تمام نمادهای این صنعت در بازار سرمایه باشیم. عزیزی در پایان درخصوص اجرایی‌شدن کیفی‌سازی گفت: این وظیفه ملی هم پالایشگاه‌هاست و کسی در اجرایی‌شدن آن شک و شبهه‌یی ندارد و این فرصت پنج‌ساله به پالایشگاه‌ها در اجرایی‌شدن این حرکت ملی کمک بزرگی کرد. مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان خاطرنشان کرد: تمام شرکت‌های پالایشی قرارداد کیفی‌سازی‌شان را بستند و بر‌اساس توافق روز گذشته مقرر شد قراردادها را تا 20بهمن به شرکت ملی پالایش و پخش تحویل بدهند که آنها تایید کنند، چون بر‌اساس قانون شرکت ملی پالایش و پخش متولی این اقدام است. پس از این شرکت‌های پالایشی مکلف هستند حداقل 30‌درصد از سود سالانه‌شان را برای کیفی‌سازی اندوخته و هزینه کنند و در غیر این‌صورت باید خسارت عدم کیفی‌سازی را پرداخت کنند.


بررسی معاملات استقراضی در کمیته فقهی

کارشناس مالی اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار، از بررسی معاملات استقراضی سهام در جلسه امروز کمیته فقهی سازمان بورس خبر داد. به گزارش سنا مجید پیره، کارشناس مالی اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار، به تشریح جزییات جلسه فردای کمیته فقهی سازمان بورس پرداخت و افزود: جلسه کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار امروز برگزار می‌شود و موضوع این جلسه، بررسی معاملات استقراضی سهام است. وی ادامه داد: معاملات استقراضی سهام، یکی از ابزارهایی است که وسیله‌یی را در اختیار آن دسته از تحلیلگران بازارهای مالی قرار می‌دهد که بتوانند با سرمایه اندک و به پشتوانه تحلیل‌های خودشان، از شرایط بازار استفاده کرده، کسب سود کنند و بتوانند در بازار سهام استراتژی‌های معاملاتی داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر