صنایع دستی صاحب گالری می‌شود

۱۳۹۳/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۲۰

برای معرفی بیشتر هنرهای سنتی از این پس بیشتر به گالری‌هایی مجوز داده می‌شود که به‌طور تخصصی در زمینه صنایع دستی فعالیت ‌کنند.

عبدالمجید شریف‌زاده مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد، گفت: یک بخش، نمایشگاه‌های بازرگانی هستند که عمومی‌ترند و فروش را مدنظر دارند. دوم، نمایشگاه‌های فرهنگی هستند که بیشتر در خارج از کشور و برای معرفی فرهنگ و هنر این سرزمین برگزار می‌شوند. اما دسته‌یی از نمایشگاه‌ها، ترویجی هستند به این معنی که بیشتر به معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی می‌پردازد که به تعامل هنرمندان و مخاطبان می‌انجامد. وی افزود: تلاش ما براین است که در این نمایشگاه‌ها، هنرهای روبه‌فراموشی و کارهایی که جنبه هنری بیشتری دارند به نمایش درآید.

شریف‌زاده به نقش رسانه ملی در معرفی صنایع دستی اشاره و بیان کرد: معرفی هنرهای سنتی این سرزمین که بعضی‌شان روبه‌فراموشی است به یک عزم ملی نیاز دارد. برای مثال رسانه ملی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و فیلم‌ها و مستندهای جذابی در ارتباط با صنایع دستی و هنرهای سنتی بسازد اما چنین اتفاقی، کمتر می‌افتد.

وی درباره اینکه معاونت صنایع دستی در ارتباط با جذب گالری‌دارها و و تعامل با آنان چه کرده، گفت: بیشتر گالری‌ها در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت می‌کنند و مخاطبان خاص خود را دارند. ما درپی آن هستیم تا به گالری‌هایی مجوز دهیم که به‌طور تخصصی در زمینه صنایع دستی فعالیت می‌کنند تا هنرمندان برجسته بتوانند کارهاشان را به نمایش و در معرض فروش بگذارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر