علی دایی و سیل مشتاقانش در استرالیا

۱۳۹۳/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۱۲

در جریان سیدنی‌گردی، ‌وقتی دایی وارد یک فروشگاه مواد غذایی شد تا خرید کند، فروشنده مغازه که عرب بود، شروع کرد به شوخی با دایی.

علی دایی که از میهمانان ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا در فینال جام ملت‌ها بود، جدا از اینکه در سیدنی به تماشای بازی استرالیا - کره جنوبی نشست چند ساعتی هم برای گشت و گذار وقت گذاشت و در همین چند ساعت حسابی مورد توجه مردم قرار گرفت.

البته اگر تصور کرده‌اید فقط ایرانیان مقیم سیدنی، دایی را می‌شناختند و با او عکس یادگاری می‌گرفتند سخت در اشتباه هستید چون به گفته خبرنگاران و عکاسان حاضر در سیدنی، دایی برای استرالیایی‌ها و مردم سایر ملیت‌های مختلف که ساکن سیدنی هستند، چهره‌یی شناخته‌شده بود.

دایی در سیدنی برای نخستین بار سوار مترو شد و مردمی که او را می‌شناختند، تمام حواس‌شان به این بازیکن جهانی بود و از او عکس و امضا می‌خواستند. اما اتفاق جالب‌تر وقتی رخ داد که علی دایی برای خرید لباس به فروشگاه دو برند معتبر پوشاک رفت.

در فروشگاه اول، فروشنده و مدیر فروشگاه بلافاصله دایی را شناختند و حسابی او را تحویل گرفتند. خریدارانی هم که دایی را می‌شناختند، چه ایرانی و چه خارجی، سمت او رفتند تا عکس یادگاری بگیرند. دایی وقتی از این فروشگاه بیرون آمد و به فروشگاه دوم رفت، پشت درهای ورودی این فروشگاه و داخل محوطه آن ازدحام ایجاد شد. عده‌یی بیرون فروشگاه منتظر بودند خرید دایی تمام شود و او از فروشگاه بیرون بیاید تا با او عکس بگیرند، عده‌یی هم داخل فروشگاه شدند و شروع به عکاسی کردند.

مدیر فروشگاه وقتی مطلع شد دایی آقای گل ملی تاریخ فوتبال جهان است از او خواست در بخش ویژه فروشگاه با مدیر و فروشنده‌ها عکس یادگاری بگیرد و کتابچه مخصوص فروشگاه را امضا کند.

دایی در سطح شهر هم با ایرانی‌ها و سایر علاقه‌مندان فوتبال از ملیت‌های مختلف که او را می‌شناختند با حوصله عکس یادگاری می‌گرفت.

مقابل هتل محل اقامتش هم وقتی با سامی الجابر روبه‌رو شد، ستاره ماندگار فوتبال عربستان، دایی را به یکی از دوستان اروپایی خود که شریک تجاری‌اش هم هست، معرفی کرد و گفت: آن دوره‌یی که ما ستاره فوتبال آسیا بودیم، این آقا، بزرگ همه ستاره‌ها بود. دایی وسط حرف سامی الجابر پرید و گفت او اغراق می‌کند و خودش هم ستاره بزرگی بوده اما سامی الجابر تاکید کرد: واقعیت این است که ما ستاره بودیم و تو فوق‌ستاره.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر