اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۰۹

خروج طرح‌های جدید فولاد مبارکه از اصفهان

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: قرار شده واحد‌های فولادی برای تامین سرمایه در گردش خود از تسهیلات بانکی استفاده کنند. بهرام سبحانی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: در‌حال‌حاضر فولاد مبارکه مشغول توسعه زیر‌ساخت‌ها و بهینه‌سازی ظرفیت‌های این کارخانه است اما به‌دلیل کمبود آب در استان اصفهان مقرر شده که ایجاد واحد‌های جدید فولادی در این کارخانه صورت نگیرد. وی با اشاره به اینکه این کارخانه‌درصدد است طرح فولاد هرمزگان را با ظرفیت فعلی 1.5‌میلیون تن در استان بندرعباس تاسیس کند، افزود: قصد داریم طرح‌های جدید فولادی را با نگاه صادراتی در کنار مسیر‌های آبی، تاسیس کنیم تا ضمن تامین منابع آبی کارخانه‌، هزینه‌های حمل‌و‌نقل را هم کاهش دهیم.


ظرفیت تولید کنسانتره سونگون 2 ‌برابر می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از افتتاح فاز2 تغلیظ سونگون در هفته آتی خبر داد و افزود: افتتاح این طرح گامی در جهت توسعه صنعت مس و افزایش ظرفیت تولید کنسانتره مس است. به گزارش ایسنا، احمد مرادعلیزاده تصریح کرد: فاز2 تغلیظ سونگون با ظرفیت تولید 150هزار تن کنسانتره مس به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت تولید کنسانتره مس سونگون تا دوبرابر افزایش پیدا می‌کند.


بهره مالکانه معادن در بودجه94 تعدیل شود

نایب‌رییس خانه معدن با انتقاد از رشد ناچیز بودجه اکتشافات معدنی در لایحه94، خواستار تعدیل بهره مالکانه معادن شد و گفت: بخش معدن در بودجه سال آینده با موانع و مشکلاتی مواجه است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا بهرامن با اشاره به اینکه این مشکلات شامل افزایش بهره مالکانه و حقوق دریافتی از بهره‌برداران معادن است، افزود: این مشکلات با‌توجه به دشواری‌هایی که درحال‌حاضر تولیدکنندگان بخش معدنی با آن مواجه هستند شرایط تولید را برای این بخش از اقتصاد کشور دشوارتر خواهد کرد. وی ادامه داد: توسعه صندوق فعالیت‌های معدنی ازجمله درخواست‌های فعالان بخش معدنی است که باید در بودجه94 مورد توجه واقع شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر