رونمایی از لیست «ائتلاف برای فردا»

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۱۸

همیشه افرادی مواضع خود را در انتخابات تغییر می‌دهند. این‌بار جلسه ائتلاف برای فردا این سوژه را دوباره ایجاد کرد. یکی از مهم‌ترین نقل‌و‌انتقال‌ها را باید به نام فریال مستوفی ثبت کرد

روز سوم ثبت‌نام بیش از هر گروهی به نام ائتلاف برای فردا ثبت شد. یک دیدار دوستانه میان گروه ائتلاف برای فردا و خبرنگاران، در هتلی به فاصله نزدیک از اتاق بازرگانی تهران بهترین فرصت ثبت‌نام بسیاری از اعضای گروه ائتلاف برای فردا بود.

شایعه شده بود که قرار است اعضای این گروه به‌صورت دسته‌جمعی برای ثبت‌نام بروند ولی در انتهای مراسم تصمیم بر این شد که در گروه‌های کوچک و جداگانه برای ثبت‌نام در اتاق تهران حاضر شوند.

جلسه روز دوشنبه ائتلاف فردا با رسانه‌ها به جای اینکه یک نشست خبری به سبک معمول رسانه‌ها باشد یک گردهمایی و به عبارت دقیق‌تر ویترینی از اعضای گروه بود. این گروه تاکنون سعی کرده بود ارتباط خود با رسانه‌ها را محدود نگه دارد و کمتر وارد بحث‌های انتخاباتی بشود و تا جای ممکن دچار حاشیه نشود. برای رفع ارتباط کم این دیدار انجام شد. حدود 25عضو اصلی این گروه در این گردهمایی سر میز خبرنگاران مختلف می‌رفتند تا ضمن انجام مصاحبه رابطه دوستانه‌یی با اصحاب رسانه برقرار کنند، ارتباطی که بیش از هر ابزاری در این انتخابات کارایی خواهد داشت.


جلسه انتخاباتی با شعار غیرانتخاباتی

قرار به پرسیدن سوال توسط خبرنگاران به‌صورت جمعی در میان نبود. به جای سخنرانی‌های بلند هم قرار شد دو چهره اصلی ائتلاف برای فردا چند دقیقه کوتاه به خبرنگاران خوش‌آمد بگویند. نفر اول مسعود خوانساری بود که از وی به‌عنوان چهره اصلی ائتلاف برای فردا نام برده می‌شود.

وی در صحبت‌های کوتاهش اعلام کرد که گروه «ائتلاف برای فردا» امروز هیچ صحبت انتخاباتی ندارد و این جلسه برای شناخت و ارتباط است و نشست بزرگ خبری آنها دو هفته دیگر برگزار می‌شود. اکثریت صحبت‌های خوانساری مربوط به مبارزه با فساد و شفاف شدن اقتصاد از طریق تقویت رسانه‌ها بود.

پدرام سلطانی سخنران بعدی بود. وی ماه بهمن را ماه التهاب و امید و تغییر و تحول نامید و شروع فعالیت‌های انتخاباتی در این ماه را به فال نیک گرفت. وی با اشاره به دو مشکل اساسی امروز اقتصاد ایران یعنی تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت گفت: باید این‌بار رشد اقتصادی نه بر شانه نفت خام بلکه بر شانه مدیریت صحیح حرکت کند. سلطانی اصرار داشت این جلسه غیرانتخاباتی است به مساله انتخابات هم اشاره داشت و درنهایت قرار شد که بیانیه ائتلاف برای فردا در انتهای جلسه رونمایی شود.


نام‌های بزرگ «ائتلاف برای فردا»

بیش از آنکه بحث‌های مطرح‌شده در این جلسه مهم باشد، نام حضار بود که بار خبری به همراه داشت. بالاخره حضور مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در انتخابات اتاق بازرگانی قطعی شد. مهدی جهانگیری که به‌خاطر بانک گردشگری، فعالان اقتصادی به خوبی می‌شناسند بعد از صرف ناهار به اتاق تهران رفت و برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرد. البته مهدی جهانگیری تنها فرد نزدیک به معاون اول نیست که در این انتخابات در لیست ائتلاف برای فردا حضور خواهد داشت. محمد امیرزاده که مدیرعامل شرکت دیداس است از چهره‌های سرشناس خدمات فنی مهندسی به‌ویژه ساختمان است و گفته می‌شود که آشنایی کافی با معاون اول رییس‌جمهور دارد. وی نیز در این گروه انتخاباتی حضور خواهد داشت. اما غول بزرگ خدمات فنی مهندسی و ساختمان‌سازی بدون شک محمدرضا انصاری مدیرعامل شرکت کیسیون است که در این انتخابات در لیست ائتلاف برای فردا حضور دارد.


چرخش‌های انتخاباتی

پیش از این افراد دیگری حضور خود را در این گروه قطعی کرده بودند که «تعادل» در گزارش‌هایی به این نام‌ها پرداخته بود. ازجمله این اسامی می‌توان به پدرام سلطانی، مسعود خوانساری، کاوه زرگران، نصرالله فلاح، سیده فاطمه مقیمی، محمد لاهوتی، رضی میری، محمدحسین کریمی‌پور، مهدی پورقاضی و سیدحامد واحدی اشاره کرد. اما این جلسه نشان داد که برخی چهره‌های گروه‌های دیگر به گروه ائتلاف برای فردا پیوسته‌اند.

اصولا چرخش و تغییر گروه یک سنت در انتخابات اتاق‌های بازرگانی است. همیشه افرادی مواضع خود را در انتخابات تغییر می‌دهند. این‌بار جلسه ائتلاف برای فردا این سوژه را دوباره ایجاد کرد.

یکی از مهم‌ترین چرخش‌ها را باید به نام فریال مستوفی ثبت کرد. مستوفی تا دوره پیش در گروه پیشگامان حاضر بود و در همین دوره هم در گفت‌وگو با «تعادل» اعلام کرده بود که از طریق گروه پیشگامان در انتخابات شرکت می‌کند ولی در جلسه ائتلاف برای فردا حضور داشت و همچنین گفت که تصمیم دارد از طریق گروه ائتلاف برای فردا به اتاق برود. با این حساب اسدالله عسگراولادی و مجیدرضا حریری یکی از چهره‌های اصلی گروه خود را از دست دادند. باید دید تکلیف پیشگامان در این انتخابات به چه شکل خواهد بود.

پیشگامان تنها گروهی نبود که در این انتخابات چهره‌های خود را در گروه‌های دیگر دید. سیدحسین سلیمی از فعالان حوزه گچ و از هیات‌مدیره انجمن مدیران صنایع تا پیش از این در مجمع فعالان حضور داشت اما اکنون به ائتلاف برای فردا پیوسته است. مسعود شنتیایی از حوزهICT هم این شرایط را داشت و اکنون در ائتلاف برای فردا است.


چهره‌های غایب

چهره‌های دیگری هم همچون مهدی معصومی مدیرعامل تلاونگ، احمد صادقیان مدیرعامل تک‌ماکارون، محمود نجفی‌عرب رییس سندیکای تولیدکنندگان دارو، محمد اتابک رییس انجمن سیمان و احمد کیمیایی از فعالان حوزه پلیمر از دیگر چهره‌های این گروه هستند.

ولی چند چهره سرشناس که در ائتلاف برای فردا حضور دارند در این جلسه غایب بودند. از مشهورترین این افراد می‌توان به محسن بهرامی ارض ‌اقدس اشاره کرد. بهرامی که از یاران نزدیک محمد شریعتمدار محسوب می‌شود تا دوره قبل در گروه خواستاران تحول بود و در این دوره هم نخستین فردی بود که در انتخابات ثبت‌نام کرد.

علی شمس‌اردکانی رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران از چهره‌های ائتلاف برای فرداست که در این انتخابات شرکت دارد ولی در این جلسه حضور نداشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر