خرما روی دست نخلداران مانده است

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۵

ایسنا دبیرکل انجمن خرما از بی‌مشتری‌ بودن خرمای تولیدی پارسال خبر داد و گفت: برخی تولیدکنندگان برای تسویه‌ کردن حساب‌شان با انبارها و سردخانه‌ها مجبور به تحویل کامل محصول به انبارداران و پرداخت هزینه‌های اضافی دیگر نیز شده‌اند.

علی‌اصغر موسوی درباره قرارداد منعقد شده ایران و ترکیه برای انجام تجارت ترجیحی که کاهش تعرفه آن شامل صادرات خرما هم می‌شود، اظهار کرد: تجارت ترجیحی با هر کشوری مانند ترکیه تنها به نفع تاجران و واردات انواع محصولات و کالاهای غیرنفتی است و هیچ کمکی به صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه خرما نمی‌کند. چراکه نخلداران نمی‌توانند محصول‌شان را نصف قیمت تمام شده‌ بفروشند.

وی افزود: درحال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم خرما 3000تومان است، درحالی که تولید‌کنندگان حتی نمی‌توانند نصف قیمت تمام شده، محصول‌شان را بفروشند.

دبیرکل انجمن خرما با بیان اینکه خرما و تولید‌کنندگان آن در تجارت ترجیحی به ترکیه سودی نمی‌برند، گفت: خرمای تولید شده در سال گذشته روی دست تولید‌کنندگان باقی‌مانده است و برخی برای تسویه‌ کردن حساب‌شان با انبارها و سردخانه‌ها مجبور به تحویل کامل محصول به انبارداران و پرداخت هزینه‌های اضافی دیگر نیز شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر