اخبار

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۸

ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی در سال‌جاری

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، هرگونه افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی پیش از پایان سال را غیرقانونی اعلام کرد. مجتبی شاکری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، اظهار داشت: بررسی و تصویب نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی یک مهلت قانونی دارد که سال گذشته نیز تاحدودی از مهلت قانونی تجاوز کرد و موجی از افزایش کرایه‌ها ازسوی تاکسیران‌ها به راه افتاد و بعد از آن شورای شهر مصوبه خود را تعیین کرد و این امر آثار خوبی نداشت. وی ادامه داد: مصوبه‌یی که در شورای شهر تعیین شد در مهلت قانونی و مشخص خود بوده این درحالی است که سازمان تاکسیرانی افزایش بیش از 30درصد را به شورا پیشنهاد داده بود اما شورای شهر آن را نپذیرفت و با گفت‌وگوهایی که صورت گرفت افزایش 20درصدی مصوب شد.


تامین مالی حمل‌ونقل ریلی از عوارض آرم طرح ترافیک

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، عوارض آرم طرح ترافیک برای تامین هزینه‌های حمل‌ونقل ریلی صرف خواهد شد. علیرضا دبیر در گفت‌وگو با فارس، بااشاره به نرخ‌های جدید طرح ترافیک در سال94 اظهار داشت: طرح ترافیک یک نوع عارضه برای شهر محسوب می‌شود و طبیعتا کسانی که از آن استفاده می‌کنند باید عوارض درنظر گرفته شده را نیز پرداخت کنند که در سال آینده نیز به همین شکل خواهد بود. وی بااشاره به اینکه عوارض طرح ترافیک با نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی متفاوت است، گفت: اعضای شورای شهر تهران در بخش حمل‌ونقل عمومی «مترو، اتوبوس و تاکسی» تلاش کردند تا قیمت‌های سال94 نسبت به سال93 افزایش کمتری یابد و این درحالی بود که پیشنهادات شهرداری برای افزایش کرایه‌ها بیش از مصوبه اخیر شورا بود و درنهایت شورا رقم کمتری را برای افزایش نرخ کرایه‌ها به تصویب رساند.


تحویل قرارداد نهایی مسکن ویژه تهرانسر

قائم‌مقام مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر از تحویل به نوبت قراردادهای نهایی متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر به متقاضیان طی روزهای آینده خبر داد. یاسر لک در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان تحویل قرارداد نهایی به متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر اظهار کرد: این قرارداد توسط سازمان ملی زمین و مسکن تنظیم و ارسال شده بود اما ما در جهت حمایت از متقاضیان نسبت به سه، چهار بند آن ایراد گرفتیم و آن را اصلاح کردیم اما قطعا طی یکی، دو روز آینده تحویل قراردادها آغاز خواهد شد. قائم‌مقام مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر افزود: هنوز بانکی که قرار است به‌عنوان کارگزار دررابطه با گرفتن اقساط معرفی شود نهایی نشده و ما با دو، سه بانک درحال مذاکره هستیم؛ هر کدام که کارمزد کمتری دریافت کند و خدمات بهتری بدهد در اولویت خواهد بود. یکی از بانک‌ها اعلام کرده هر سه ماه یک‌بار پول‌ها را به ما می‌دهد و یکی دیگر گفته است هر دو ماه یک‌بار، بنابراین باید بررسی کنیم تا بهترین مورد را انتخاب کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر