نگاهی بر تعاونی میکرونیزه غرب همدان

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۲


ساختار و اهداف تعاونی‌ها در کشور به‌صورتی است که تعاونی‌ها را وادار به رفتاری متفاوت در ساختارشان نسبت به ساختارهای دیگر سازمان‌ها می‌کند. تعاونی‌‌ها معمولا روشی را ارایه می‌دهند تا گروهی از افراد که منابع محدودشان را جمع کنند و بتوانند سرمایه قابل توجهی را به‌دست بیاورند.

اتحادیه میکرونیزه غرب همدان به‌عنوان یکی از تعاونی‌های برتر سال93 انتخاب شده است. پودر میکرونیزه یکی از مواد اصلی به‌کار رفته در این سازه‌ها همان‌گونه که از نام آن پیداست پودری در مقیاس میکرون است و اکثر ترکیب دانه‌بندی آن به‌طور معمول زیر 20 میکرون است. یکی دیگر از محصولات جدید کارخانجات گچ، گچ میکرونیزه است. این محصول به‌دلیل دانه‌بندی ریزتر نسبت به انواع گچ معمولی، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که عموما برای انجام عملیات نهایی سفیدکاری جهت به‌دست آوردن سطحی بسیار مرغوب و یکدست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این اتحادیه اشتغال‌زایی نسبت به تعداد اعضا، تقریبا دو برابر بوده است. تولید انواع پودرهای معدنی در سطح کشور، همچنین دارا بودن گواهینامه ایزو9001 و گواهینامه استاندارد2008، برداشت از بنتونیت دماوند، معدن میکای خوی، معدن فلدسپات مشهد، معدن تالک بروجرد، معدنی صنعتی زنجان و... آنالیز نهایی جهت استخراج پودرهای معدنی در سطح کشور و پوشش صد خانوار بی‌بضاعت از سال پیش تاکنون از اقدامات موثر این اتحادیه بوده است.

ناصر دارایی رییس اتحادیه تعاونی میکرونیزه غرب همدان در گفت‌وگو با «تعادل» از دلایل برتری این اتحادیه می‌گوید: یکی از این دلایل طی سال‌های گذشته و در زمانی که تحریم‌ها بر اقتصاد کشور تاثیرات فراوانی گذاشته بود، این بود که توانستند موادی را برای کارخانه‌های ساخت شوینده تهیه کنند که از مواد کاملا ایرانی استفاده شده بود.

دارایی در ادامه می‌افزاید: در اتحادیه ما برای حداقل سه سال متوالی و در شرایطی که ارز از وضعیت مناسبی برخوردار نبود، هزینه‌ها را ثابت نگه داشتیم. همچنین از گرانی‌های بازار سوءاستفاده نکردیم و کیفیت را فدای قیمت‌ها نکردیم.

وی دلیل سوم و اصلی این برتری را این‌گونه عنوان کرد: در این تعاونی طی سال‌های اخیر از هیچ‌گونه تسهیلات بانکی و حمایت دولت استفاده نکرده است و هرگونه هزینه‌یی از خود بودجه‌های تعاونی بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر