حمایت اوباما از حیات وحش در برابر نفت

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۷۸



نیویورک تایمز

شکوه و پیشرفت در هندوستان؛ باراک اوباما روز یک‌شنبه وارد کشور هندوستان شد. او و نخست‌وزیر نارندرا مودی بالاخره موفق به شکست بن‌بست پالایشگاه‌های هسته‌یی شدند.

سیلور از وظایف سخن‌گویی‌اش کناره‌گیری می‌کند؛ شلدون سیلور سخن‌گوی هیات قانون‌گذاری نیویورک روز یک‌شنبه قبول به کناره‌گیری موقت از وظایفش کرد تا بتواند با اتهام‌های فدرال فساد وارد شده به وی مقابله کند. این تصمیم در میان فشارهای بسیار ازسوی دموکرات‌های دیگر در هیات گرفته شد که نگران بودند او نتواند درحال حاضر وظایف خود را به درستی انجام دهد.

واشنگتن پست

رویاهای خردشده گریبان‌گیر سیاه‌پوستان طبقه متوسط؛ منطقه فیروود که بیش از 2800 خانه را در خود جای داده شامل 73درصد ساکنان سیاه‌پوست می‌شود که درآمد سالانه بیش از 170هزاردلار دارند. اما بیش از 50درصد وام‌های گرفته شده توسط این خانوارها در سال‌های2006و2007 به مشکل برخوردند و در نهایت منجر به مصادره خانه توسط بانک‌ها شدند. حالا تصاویر خانه‌هایی که وسایل‌شان کنار پیاده‌رو ریخته شده چیز عجیبی در این منطقه نیستند.

حمایت اوباما از پناهگاه حیات‌وحش؛ دولت اوباما می‌خواهد پیشنهاد کنار گذاشته شدن بیش از 12میلیون جریب زمین در پناهگاه ملی حیات‌وحش آلاسکا و اعلام آن به‌عنوان منطقه طبیعت وحشی را به مجلس بدهد که به این ترتیب از هرگونه استخراج نفت و کاوش در این منطقه جلوگیری خواهد کرد. این امر نبردی سخت را بین او و جمهوری‌خواهان، مخصوصا رییس جدید کمیته انرژی سنا به‌وجود آورده است.

وال‌استریت ژورنال

رای یونان و برخورد جدید دیگر با اروپا؛ رای‌دهندگان یونانی روز یک‌شنبه در انتخابات ملی این کشور قدرت را به حزب رادیکال چپ‌گرا اهدا کردند که طغیانی عظیم علیه سیاست‌های ریاضتی پنج سال اخیر این کشور و کشورهای اروپایی دیگر که آن را به‌وجود آورده‌اند، بود. الکسیس سیپراس رهبر جوان حزب سیریزا که احتمالا تبدیل به نخست‌وزیر جدید کشور نیز خواهد شد، اعلام کرد: امروز مردم یونان تاریخ نوشتند. آنها حکمی کاملا واضح برای پایان ریاضت صادر کرده‌اند.

ضربه دوگانه به رهبری آلمان؛ از زمان آغاز بحران قرض‌های منطقه یورو، کشورهای ثروتمندتر این بخش، توانسته‌اند به رهبری آلمان به مسیر خود ادامه دهند، اما حالا برد حزب سیریزا در یونان می‌تواند جنبش‌های مردمی دیگر را نیز در کشورهای حوزه یورو ازجمله اسپانیا، فرانسه و ایتالیا به‌وجود بیاورد که مخالف سیاست‌های ریاضتی آلمان هستند.

گاردین

اصلاحات ائتلافی مدارس تاثیری نداشته‌اند؛ به گزارش تحقیقات بزرگ انجام شده به سفارش پارلمان بریتانیا که این هفته منتشر شد، سیاست‌های اصلی دولت برای بهبود بخشیدن به وضعیت مدارس کشور و تشویق کردن آنها برای تبدیل شدن به پایگاه‌های آکادمیک و تاسیس مدارس رایگان، تاثیر چندانی نداشته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر