اخبار

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۴۹

ضرورت حمایت از بانک صنعت و معدن

فرج‌الله عارفی نماینده جیرفت و نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بانک‌های تخصصی توسعه‌یی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار باید مورد حمایت قرار گیرند که در این میان جایگاه بانک صنعت و معدن جایگاهی ویژه است. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، عارفی با بیان این مطلب افزود: نگاهی کوتاه بر سرمایه بانک‌های توسعه‌یی در دنیا نشان می‌دهد که بانک‌های توسعه‌یی ما در سطح بسیار پایینی از سرمایه قرار دارند، بنابراین نباید خارج از توان این بانک‌ها ازآنها انتظار معجزه داشت. وی تصریح کرد: عدم‌حمایت و کوتاهی درتامین سرمایه مناسب این بانک‌ها به‌صورت اساسی بر اعطای تسهیلات به پروژه‌های صنعتی تاثیر خواهد گذاشت و این مساله امر تولید و اشتغال را نیز دچار چالش خواهد کرد. عارفی تاکید کرد: نگاه مجلس نیز در بودجه سال١٣٩٤، افزایش سرمایه بانک‌های تخصصی و توسعه‌یی بوده است، هر چند این سرمایه شاید اندک باشد ولی برای افزایش کافی سرمایه این بانک‌ها باید دولت و مجلس همراه و همگام باشند. نماینده جیرفت با اشاره به شرایط اقلیمی خاص منطقه جیرفت تصریح کرد: باتوجه به اجرایی شدن سیاست‌های علمی و آخرین متدهای کشاورزی صنعتی وضعیت کشاورزی جیرفت در برخی محصولات در سطح بسیار مطلوب قرار دارد که امیدواریم بتوانیم این منطقه را به‌عنوان یک سکوی صادراتی برای محصولات کشاورزی قرار دهیم.


پرداخت وجوه خرد با کارت مشترک بانک پاسارگاد

کارت مشترک بانک پاسارگاد و من‌کارت، مدت دو سال است که در شهر مشهد مقدس، همراه همیشگی شهروندان در پرداخت‌های خرد است.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک‌پاسارگاد، این کارت دارای قابلیت استفاده به‌عنوان کارت بانکی و کارت هوشمند شهروندی، به‌صورت همزمان است که با همکاری شهرداری مشهد مقدس و شرکت توسعه فناوری‌های هوشمند اتیک پارس، یکی از شرکت‌های گروه مالی بانک پاسارگاد، عرضه شده است. بر این اساس، این کارت در واقع کیف پول الکترونیک همراه شهروندان بوده و دارندگان آن علاوه بر پرداخت و انتقال وجه از طریق خدمات بانکی می‌توانند از آن در پرداخت وجوه خرد در سطح شهر مشهد استفاده کنند. کلیه اتوبوس‌های درون‌شهری، کلیه ایستگاه‌های قطار شهری، و برخی فروشگاه‌ها و ارایه‌دهندگان خدمات در سطح شهر مشهد مراکز پذیرنده این کارت هستند. همچنین تمام واحدهای تجاری گروه‌های صنفی مانند نانوایی‌ها، کیوسک‌های فروش مطبوعات، پارکینگ‌ها، کیوسک‌های نان قدس رضوی، سوپرمارکت‌ها، مراکز ارایه خدمات الکترونیک و... که مبالغ مبادله پرداخت شده در مبادلات آنها خرد است می‌توانند به گروه پذیرندگان این کارت و تمامی من‌کارت‌های صادر شده در شهر مشهد بپیوندند.


تخفیفات بیمه ملت

به‌مناسبت دهه مبارک فجر

جشنواره عید تا عید بیمه ملت آغاز شد. به گزارش روابط عمومی بیمه ملت و به نقل از معاونت بازاریابی و فروش، بیمه ملت ضمن تبریک آغاز ایام مبارک دهه فجر برای گرامی داشت این ایام از تاریخ 12بهمن تا آغاز سال نو در انواع رشته‌های بیمه‌یی تخفیفات ویژه‌یی را ارایه می‌کند‌. براساس این گزارش 30درصد تخفیف در بیمه مسوولیت، 50 درصد تخفیف در هزینه‌های اداری و بیمه‌گری بیمه‌های زندگی، 30درصد تخفیف بیمه‌های آتش سوزی منازل مسکونی، اداری و واحدهای صنعتی و غیر صنعتی، 20درصد تخفیف در انواع رشته‌های بیمه‌های حوادث و مسافران خارج از کشور و 20درصد تخفیف در بیمه‌نامه‌های بدنه اتومبیل است. علاقه‌مندان به تهیه این بیمه‌نامه‌ها جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نمایندگی‌های فروش بیمه ملت در سراسر کشور مراجعه یا با مرکز ارتباط با مشتریان بیمه ملت با شماره تلفن 85333-021 تماس حاصل کنند.


عرضه اسکناس 2000 تومانی در پایان سال

مدیرکل تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی از عرضه طرح جدید اسکناس ۲۰۰۰‌تومانی در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: سکه با بسته‌بندی بانک مرکزی سال آینده عرضه می‌شود. مجید صنیعی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک در جمع خبرنگاران در‌خصوص عرضه سکه بسته‌بندی توسط بانک مرکزی اظهار داشت: از سال آینده سکه بسته‌بندی به بازار عرضه می‌شود. بانک مرکزی پیش از این، اعلام کرده بود سکه بسته‌بندی در سال93 عرضه خواهد شد که این اتفاق به سال آینده موکول شده است. ضریب امنیتی سکه بسته‌بندی بالاتر بوده و به‌دلیل درج هولوگرام و بسته‌بندی توسط بانک مرکزی امکان تقلب در آن بسیار کاهش می‌یابد.


تصویب نحوه تاسیس و اداره موسسات مالی و اعتباری

آیین‌نامه نحوه تاسیس و اداره موسسات مالی و اعتباری غیردولتی که بنا بر قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل44 باید تا ابتدای سال88 تصویب و ابلاغ می‌شد، با تصویب هیات وزیران دولت یازدهم برای اجرا ابلاغ شد.

بنا بر ماده پنجم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 بانک‌های غیردولتی و موسسات مالی و اعتباری و سایر بنگاه‌های واسطه پولی که قبل و بعد از تصویب این قانون تاسیس شده یا می‌شوند و بانک‌های دولتی که سهام آنها واگذار می‌شود صرفا در قالب شرکت‌های ‌سهامی ‌‌عام و تعاونی‌ سهامی‌‌ عام، مجاز به فعالیت هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر