میلیاردر امریکایی: انتظار امریکایی‌ها زیادی بزرگ است

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۸

مازیار معتمدی اوایل هفته گذشته 1700 جت شخصی به داووس پرواز کردند تا مسافران آنها بتوانند در انجمن اقتصادی جهان شرکت کنند. جف گرین میلیاردر امریکایی هم در یکی از این هواپیماها حضور داشت و چند کلمه نصیحت هم برای شرکت‌کنندگان این انجمن در نظر گرفته بود. این سرمایه‌گذار املاک 60‌ساله که ثروتش حدود 3میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، در مصاحبه‌یی با بلومبرگ گفت که امریکایی‌ها نسبت به اینکه زندگی‌شان چطور باید باشد و پیش برود انتظارات بسیار بالایی دارند. او گفت: انتظارات سبک زندگی امریکایی‌ها بسیار بیش از حد بالاست و باید پایین‌تر بیاید تا بتوانیم چیزهای کم‌تری داشته باشیم و هستی کوچک‌تر و بهتری را تجربه کنیم. باید تمام سیستم زندگی‌مان را از نو بسازیم. گرین که در لیست 400 نفره میلیاردرهای فوربس هم جای دارد در پالم‌بیچ فلوریدا زندگی می‌کند و آنجا کمپانی سرمایه‌گذاری فلوریدا سان‌شاین را راه‌اندازی کرده است، اما همچنین صاحب مجموعه‌یی از املاک لوکس در سراسر امریکا هست. او در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: من درجه بدبینی به‌شدت بالایی دارم. به نظر من اقتصاد ما مشکلات عمیقی دارد. باید با خودمان روراست باشیم. ما درجه بالایی شغل‌های نابود شده داشتیم و این شغل‌ها هرگز بازنمی‌گردند.

مطمئنا نمی‌توان گرین را متهم به کار نکردن برای ثروتش کرد. به گفته فوربس او اهل یک خانواده طبقه کارمند بود و درحالی که کار می‌کرد با وام‌های دانشجویی و بورسیه وارد دانشگاه جان هاپکینز شد. بعد از آن او در دانشگاه هاروارد مشغول تحصیل شد و نخستین خانه‌اش را خریداری کرد. تا زمان فارغ‌التحصیلی، گرین 18 خانه به نام خود داشت.

باوجود تمام این نکات ممکن است این فکر ایجاد شود که گرین همدردی بیشتری با رویاهای دیگران داشته باشد؛ رویاهایی که ممکن است شامل ابرقایق‌های 145 فوتی یا خانه‌های 195 میلیون دلاری در بورلی هیلز هم بشوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر