کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۳

تاکید دولت بر اصلاح نظام اداری

ایسنا روز گذشته جلسه شورای عالی اداری به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش ارایه شده درخصوص تدوین نقشه راه برای کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت در جهت بالندگی قوه مجریه که هم‌اکنون در ۲ استان به‌صورت آزمایشی در دست اقدام است، گفت: اصلاح نظام اداری اقدام بسیار مهمی است که باید به‌صورت جدی پیگیری شود و رییس‌جمهور و اعضای دولت نیز بر انجام آن تاکید جدی دارند. معاون اول رییس‌جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری، اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی دولت و پیگیری جدی، شاهد تحول مثبت در نظام اداری و واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی کشور باشیم.


محکومیت سفر ظریف به فرانسه

مهر در پایان جلسه علنی روز گذشته مجلس، بیانیه‌یی با امضای اکثریت نمایندگان در محکومیت اقدام نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اسلام(ص) همچنین اعتراض به سفر ظریف به فرانسه در مجلس قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نفرت و انزجار خود از این اقدام ننگین را به‌صراحت اعلام کرده و از همه اعتراضات مسلمانان جهان در محکومیت رفتار دولت فرانسه حمایت می‌کنیم.

همچنین انتقاد شدید خود را از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به فرانسه اعلام می‌داریم.


تا پایان سال دو بسته حمایت غذایی توزیع می‌شود

ایلنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان سال دو بسته دیگر حمایت غذایی میان افرادی که دچار فقر کالری دریافتی هستند، توزیع خواهد شد. نوبت دیگر دریافت این بسته حمایتی در هفته جاری اعلام خواهد شد. علی ربیعی شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: بسته‌های حمایت غذایی حمایت از سفره‌هایی است که با مشکل کمبود پروتئین مواجه هستند. زنان باردار، کودکان دچار سوءتغذیه و افرادی که مواد غذایی کم‌کالری دریافت می‌کنند و به‌طور کلی افرادی که به لحاظ دسترسی به کالری مناسب، دچار کمبود هستند را تحت پوشش قرار می‌دهد. عضو کابینه یازدهم گفت: 140میلیارد تومان برای تامین گوشت سفید در بسته‌های امنیت غذایی درنظر گرفته شده به‌طوری که با این افزایش به هر بسته 20هزار تومان نیز اضافه شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر