حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۹۱

آغاز اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی

ایرنا عملیات اجرایی مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در استان هرمزگان امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری آغاز می‌شود. مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل احداث یکهزار و500 متر اسکله، 5میلیون مترمکعب لایروبی و احداث 55هکتار محوطه کانتینری است که نیاز به 500میلیون دلار سرمایه‌گذاری دارد. براساس این گزارش، با اجرای کامل مرحله سوم بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به 8میلیون TEU افزایش می‌یابد. بخش نخست مرحله سوم این پروژه شامل 442متر ساخت اسکله به عمق 16متر و لایروبی یک‌میلیون و 650هزار مترمکعب غرب حوضچه سوم این بندر است که طبق برنامه، این طرح با سرمایه‌گذاری 70میلیون دلاری بخش خصوصی در مدت 18ماه اجرایی می‌شود.


روند امیدوار‌کننده ایران‌خودرو

ایلنا علی علیلو، رییس کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از خودروسازان پس از بازدید از سالن‌ها و خطوط تولید همچنین دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: گروه صنعتی ایران‌خودرو در این مدت موفق بوده و بسیاری از مشکلات در زمان مدیریت فعلی رفع شده است. وی با بیان اینکه روند حرکتی ایران‌خودرو در یک سال گذشته امیدوار‌کننده بوده است، تمرکز ایران‌خودرو به امر تحقیق و پژوهش را تحسین کرد و گفت: حرکت‌های مثبت و رو به رشدی در ایران‌خودرو آغاز شده که امیدواریم در یک سال آینده آثار این اقدامات را در صنعت خودروسازی کشور شاهد باشیم.


افزایش ۲۰درصدی ماشین‌آلات راهداری زمستانی

تسنیم مدیرکل تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری از افزایش ۲۰درصدی ماشین‌آلات راهداری زمستانی خبر داد و بااشاره به استقرار ۷۰۰دستگاه نمک‌پاش فعال مکانیزه در راه‌ها، گفت: هم‌اکنون ۷۰۰۰ماشین‌آلات راهداری در کشور داریم. علی ناوی، اظهار کرد: ماشین‌آلات و راهداران در اکیپ‌های راهداری نسبت به پارسال حدود 20درصد افزایش یافته است.

وی افزایش سرعت کار، صرفه‌جویی در مصرف شن و نمک و کاهش آسیب‌پذیری راه‌ها را ازجمله مزیت‌های نمک‌پاشی مکانیزه اعلام کرد و گفت: همچنین حدود 70دستگاه برفخور از کشورهای سوییس، سوئد و ژاپن وارد شده که هر کدام از آنها در هر ساعت 3000تن از سطح جاده جمع‌آوری کرده و به 30متری خارج از جاده پرتاب می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر