اخبار

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۷

تاسیس دادسرای پولی و بانکی

دادستان تهران از موافقت رییس قوه قضاییه با تاسیس دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی خبر داد.

به گزارش ایسنا جعفری دولت‌آبادی گفت: ریاست محترم قوه قضاییه با تاسیس دادسرای پولی و بانکی در تهران موافقت کرده و این دادسرا در شرف افتتاح رسمی است. وی افزود: ریاست محترم قوه قضاییه با برقراری کشیک فوق‌العاده از ساعت 24 تا 5 بامداد در تهران موافقت کرده و به‌زودی این برنامه کشیک اجرایی خواهد شد.


معافیت کارگاه‌های صنعتی از اعمال ضریب حق بیمه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که مبنای مطالبه حق بیمه کارگاه‌های صنعتی و خدمات تولیدی از اعمال ضریب خط بیمه جهت قرارداد پیمان معاف هستند.

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی از برخی از مواد الحاقی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب کرد که تبصره‌یی به ماده 38 قانون تامین اجتماعی الحاق شود که براساس آن مبنای مطالبه حق بیمه در مورد پیمان‌هایی که دارای کارگاه‌های صنعتی و خدمات تولیدی یا فنی و مهندسی ثابت هستند و موضوع اجرای پیمان توسط افراد شاغل در همان کارگاه انجام می‌شود که براساس فهرست ارسالی و بازرسی کارگاه است و از اعمال ضریب حق بیمه جهت قرارداد پیمانی معاف هستند و سازمان تامین اجتماعی باید مفاصا حساب اینگونه قراردادهای پیمانی را صادر کند.


سود یک ساله خریداران سکه فقط 5/10درصد

درحالی که سود سپرده یک ساله در شبکه بانکی 22 درصد است در یک ساله منتهی به‌ آذر امسال افزایش قیمت سکه طرح قدیم 10.6درصد و طرح جدید 10.3درصد بوده است.

متوسط فروش یک سکه طرح جدید در آذر امسال در بازار تهران 959هزار و 289تومان و سکه طرح قدیم 958هزار و 290تومان به فروش رسیده است. براساس گزارش بانک مرکزی، سکه طرح جدید و قدیم در آذر نسبت به ماه قبل به ترتیب 4.5 و 4.4درصد افزایش یافته است. در 9ماه اول 93 متوسط قیمت فروش سکه طرح جدید در بازار با 13.8درصد رشد در مقایسه با اسفند 955هزار و 456تومان و طرح قدیم با 12.6درصد افزایش 953هزار و 510 تومان خریداری شده است.


اعطای سیمرغ زرین مدیریت به مدیرعامل بانک تجارت

جایزه سیمرغ زرین مدیریت در سومین همایش بین‌المللی مدیریت کسب‌وکار به مقدم مدیرعامل بانک تجارت اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی، در این همایش که طی روزهای دوم و سوم بهمن در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، مقدم به‌عنوان مدیر کارآفرین برگزیده شد و تندیس سیمرغ زرین و گواهینامه افتخاری DBAرا از موسسه عالی ماهان به پاس 45سال کار و تلاش بی‌وقفه در نظام بانکی کشور دریافت کرد. در این همایش اساتید برجسته دانش مدیریت از ایران و دیگر کشورها به طرح مباحثی درخصوص MBA و DBA (مدیریت حرفه‌یی کسب‌وکار) پرداختند. همچنین کارآفرینان برتر کشور آخرین تجربیات و اطلاعات خود را درخصوص روش‌های موفقیت در کارآفرینی به اشتراک گذاشتند. تقدیر از چهره‌های ماندگار مدیریت ایران و کارگاه آموزشی با مدیران موفق از دیگر برنامه‌های این سمینار دو روزه بود. گفتنی است، بانک تجارت پیش از این نیز موفق به کسب عناوینی چون جایزه ویژه جشنواره ملی بهره‌وری و نشان بین‌المللی اعتماد مشتریان شده بود.


رشد تراکنش‌های پایانه‌های فروش بانک صادرات

مجموع تعداد تراکنش‌های مالی دستگاه‌های پایانه فروش متصل به حساب‌های بانک صادرات ایران در پایان آذر سال‌جاری نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال قبل ٤٤درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای افزایش سطح دسترسی مردم به ابزارهای نوین بانکی و کاهش هزینه‌ها، ترافیک و آلودگی هوا، توسعه این ابزارها را در اولویت قرارداده است. آمارهای عملکردی حاکی از آن است که تعداد تراکنش‌های پایانه‌های فروش متصل به حساب‌های این بانک در پایان آذر ٤٤درصد رشد نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال٩٢ را نشان می‌دهند. همچنین گزارش یاد شده بیانگر رشد ١٧درصدی تعداد کل تراکنش‌های سیستم سپهر در پایان آذر سال٩٣ نسبت به مقطع مشابه درسال قبل است که این میزان رشد حاکی از استقبال بیشتر مردم از خدمات نوین این بانک است.


صدور ضمانتنامه در بانک سینا

نخستین ضمانتنامه بانکی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ازسوی بانک سینا صادر شد.

به گزارش روابط عمومی بانک سینا، نخستین ضمانتنامه بانکی با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی ازسوی این بانک صادر شد.

براساس توافقات به‌عمل آمده بین بانک سینا و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، از ابتدای بهمن امسال صدور ضمانتنامه بانکی جهت شرکت‌های دانش‌بنیان با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی فراهم شده است که نخستین‌بار این ضمانتنامه ازسوی بانک سینا صادر شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر