فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌های خارجی

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۶

ساعت 24 کنفرانس مطبوعاتی همایش ملی سرمایه‌گذاری استان تهران در محل اتاق بازرگانی تهران با حضور محمدرضا بهرامن، نایب‌رییس اتاق بازرگانی تهران و نماینده‌یی از استانداری تهران و جمعی از کارشناسان این همایش برگزار شد و در آن اطلاعاتی درمورد اصول کلی و اهداف برگزاری این همایش که در تاریخ ۲۹دی برگزار خواهد شد دراختیار اصحاب رسانه قرار گرفت.

بهرامن در این خصوص ضمن اشاره به همکاری استانداری تهران و اتاق بازرگانی در پیشبرد این همایش و با تاکید بر اینکه پروژه‌های مطرح شده در این همایش با نگاه ملی تدوین شده است، گفت: برای این همایش بالغ بر ۱۳جلسه شورای راهبردی داشته‌ایم و در آن مسوولانی از بخش خصوصی و دولتی حضور داشته‌اند و در این جلسات که به‌طور مداوم ادامه داشته ۳۸۵پروژه ثبت شده که این پروژه‌ها به‌عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطرح شده‌اند.

وی یادآور شد که سفیران ایتالیا، ژاپن و هند برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند و این می‌تواند فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌های خارجی باشد. محور این همایش امنیت سرمایه‌گذاری و تسریع این امر در حوزه‌هایی مثل صنعت، معدن و تجارت است. وی خاطرنشان کرد: تا قبل از این اکثر سرمایه‌گذاری‌ها و همایش‌ها در کشور با توان دولتی بوده و امروز باتوجه به شعار سال نقش بخش خصوصی کاملا پررنگ شده است که این بخش می‌تواند با اطلاعات خود و با یک استانداردسازی، پروژه‌هایی را برای وسعت بخشیدن به سرمایه‌گذاری در کشور تعریف کند. سرمایه‌گذار خارجی به سادگی به کشور ورود پیدا نخواهد کرد مگر اینکه اطلاعات شفافی دراختیار سرمایه‌گذار قرار داده شود و ما در این کارگروه سعی کرده‌ایم این مهم را برآورده کنیم. بهرامن گفت: یکی از کارهای مهم این همایش این بوده که دبیرخانه این همایش می‌تواند مرجعی باشد برای سرمایه‌گذاران خارجی که به کشور می‌آیند و این دبیرخانه با اطلاعات و استانداردسازی خود کمک بسیار بزرگی به سرمایه‌گذار خارجی می‌کند تا سردرگم نشود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر