کوتاه از سیاست‌

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۰

تاکید معاون اول بر توسعه دولت الکترونیک

معاون اول رییس‌جمهوری در جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور بر الکترونیکی شدن دولت یازدهم تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، توسعه و ارتباط منسجم سامانه‌های خدماتی را از دغدغه‌های اصلی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها دانست و اظهار داشت: در فرایند یکپارچه‌سازی امور مربوط به فناوری اطلاعات، اصالت با انعطاف روندها مطابق با برنامه‌ها و سیاست‌های دولت است و نباید نهادها و ساختار‌های اداری مانع پیشرفت کشور همگام با توسعه فناوری‌های نوین شوند. جهانگیری اظهار امیدواری کرد که با توسعه دولت الکترونیک، شاهد گام‌های مثبتی در جهت خدمت‌رسانی بیشتر به مردم باشیم.


همایش سراسری اصلاح‌طلبان فردا برگزار می‌شود

پس از بررسی درخواست برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان، توسط استانداری تهران اعلام شد مخالفتی با برگزاری این همایش وجود ندارد و اصلاح‌طلبان در موعد مقرر می‌توانند این همایش را برگزار کنند. یک مقام مسوول در استانداری تهران به ایلنا، گفت: برای استانداری، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تفاوتی ندارند و همان‌گونه که اصولگرایان اجازه برگزاری همایش دارند، اصلاح‌طلبان هم از این حق برخوردارند و باید بتوانند همایش‌های خود را برگزار کنند. همایش سراسری اصلاح‌طلبان روز پنج‌شنبه 25دی با موافقت استانداری تهران برگزار خواهد شد.


مرور مناسبات اقتصادی ایران و عراق

آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی در دیدار وزیر نفت عراق، پیروزی‌های مردم عراق بر گروه تروریستی داعش را قطعه‌یی ارزشمند در تاریخ آن کشور خواند و گفت: برای دنیا ثابت شد که باید شکست داعش از عراق شروع شود. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به موقعیت استراتژیکی دو کشور ایران و عراق، گفت: بهترین، کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیر برای ارتباط هوایی، کشتیرانی و زمینی جنوب به شمال و غرب به شرق دنیا از دو کشور ایران و عراق می‌گذرد. وی منابع زیرزمینی، نیروهای مردمی و همسایگی با ایران را سرمایه‌های ارزشمند مردم عراق خواند و گفت: می‌توانیم همسایگان را در جهت تامین منافع مشترک همراه کنیم.


فضای بدبینی و نقدهای غیرمنصفانه در برخی رسانه‌ها

وزیر دادگستری بر لزوم پرهیز از ایجاد فضای مسموم و ناامید‌کننده ازسوی رسانه‌های جمعی تاکید کرد و گفت: اکنون فضای سنگین بدبینی، نقدهای غیرمنصفانه و سیاه‌نمایی بر برخی رسانه‌ها حاکم است.

به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی روز گذشته در نشست شورای قضایی استان بوشهر، برخی انتقادهای غیرمنصفانه، مغرضانه و شایعه‌پردازی‌ها ازسوی رسانه‌های جمعی به‌ویژه در طول بیش از یک سال فعالیت دولت یازدهم را یادآور شد و افزود: معضل اساسی و آفت جدی این است که امروزه مشکلات کمبودها و ضعف‌ها بیشتر در چشم رسانه‌ها نمایان است.


معاون سیاسی وزیر کشور به‌زودی منصوب می‌شود

سخنگوی وزیر کشور تصریح کرد: ما برای تمام انتصابات در سطح کشور در همه پست‌های مدیریتی از دستگاه‌های نظارتی استعلام می‌گیریم و هیچ‌کس بدون پاسخ مثبت دستگاه‌های نظارتی در سمت‌های مدیریتی وزارت کشور منصوب نشده است. به گزارش ایسنا، امیری همچنین درمورد انتصاب معاونت سیاسی وزیر کشور گفت: بعد از اینکه میرولد باوجود اصرارهای ما و دلایلی که آوردند آقای وزیر را قانع کرده و از این سمت رفتند، سرپرستی این معاونت به‌عهده بنده گذاشته شد و در برخی کارها آقای وزیر شخصا ورود پیدا می‌کنند که امید است هر چه زودتر شخص مناسبی برای معاونت سیاسی منصوب شود.


پیگیری تحریم دانشگاه شریف در دولت

رییس دانشگاه صنعتی شریف با اعلام اینکه «به تحریم دوباره دانشگاه شریف ازسوی اتحادیه اروپا اعتراض کردیم»، گفت: وزارت خارجه و دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری تحریم دانشگاه صنعتی شریف را پیگیری می‌کنند. محمود فتوحی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین پیگیری‌های مسوولان دانشگاه صنعتی شریف درباره ارزیابی خسارات این دانشگاه در زمینه تحریم‌ها، گفت: در حال برآورد این خسارات هستیم.


می‌توانیم تحریم‌ها را در مدت کمتر از 5 سال بی‌اثر کنیم

رییس سازمان پدافند غیرعامل، با تاکید بر ضرورت تعامل با دانشگاه‌ها برای تولید اقلام تحریمی گفت: با ظرفیت‌های پژوهشی و صنعتی موجود، می‌توانیم در مدت کمتر از پنج سال تحریم‌ها را با قدرت بی‌اثر کنیم. به گزارش مهر، غلامرضا جلالی در نخستین گردهمایی اساتید و مربیان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: در موضوع تحریم اقتصادی، پیشنهاد جدی ما این است که امکان تولید اقلام تحریمی در تعامل با دانشگاه‌ها بررسی و دنبال شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر