ضرر سهام در وال‌استریت و توکیو

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۱


جهان تنزل قیمت نفت در روز دوشنبه نگرانی‌های بازار را در آستانه انتشار گزارش درآمد شرکت‌ها افزایش داد و باعث تنزل بیش از 5‌درصد شاخص‌های سهام وال‌استریت شد.

به گزارش رویترز، شرکت گلدمن‌ساکس پیش‌بینی خود را از تنزل قیمت نفت در سال2015 تغییر داد و احتمال داد که قیمت نفت در این سال پایین بماند و بازار جریان احیای پایداری در قیمت طلای سیاه مشاهده نکند. این پیش‌بینی را سخنان وزیر خارجه امارات که این کشور سهمیه تولید نفت خود را کاهش و اوپک نیز تصمیم خود را تغییر نخواهد داد، تشدید کرد.

فعالان بازار به‌ویژه فعالان بخش انرژی می‌گویند تنزل پیوسته قیمت نفت‌خام باعث می‌شود که شاخص‌های سهام به محدوده منفی تنزل کنند زیرا در مورد تاثیرات قیمت نفت سردرگمی وجود دارد. تحلیلگران معتقدند با اینکه تنزل قیمت نفت به نفع کشورهای مصرف‌کننده مانند ژاپن و منطقه یورو است اما در عین‌حال به‌دلیل تاثیری که روی درآمد شرکت‌های نفتی دارد می‌تواند روی سرمایه‌گذاری تاثیر بگذارد.

به این ترتیب، شاخص سهام وال‌استریت 96واحد یا 54/0‌درصد از دست داد و به واحد 17640.84 رسید. شاخص استاندارد‌اند‌پورز حدود 17واحد از دست داد و با 81/0‌درصد به واحد 2028.26 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک 39واحد از دست داد و به واحد 4664.71 رسید. شاخص استاندارد‌اند‌پورز از زمانی‌که در 3دسامبر رکورد بر جای گذاشت، تاکنون 3‌درصد ضرر کرده است.

بازار سهام توکیو که همواره نگاه به وال‌استریت دارد پس از تنزل شاخص‌های سهام در نیویورک، روز خوبی را پشت‌سر نگذاشت. تنزل قیمت نفت در این بازار و چشم‌انداز نامطمئن رشد اقتصاد جهان باعث شد، سرمایه‌گذاران توکیو اشتهای خرید خود را از دست بدهند هرچند ین قوی باعث شد تا رونق نسبی جلسه بعد از ظهر بازار بتواند اندکی از ضرر را جبران کند.

شاخص سهام نیکی روز سه‌شنبه را با 6/0‌درصد به پایان برد و به واحد 17087.71 رسید، این در حالی است که در جلسه صبح این شاخص به کمتر از واحد 17000 سقوط کرده بود. شاخص سهام توپیکس نیز با از دست‌دادن 4/0‌درصد به واحد 1373.69 رسید.

در بازار معاملات ارزی ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب کاهش یافت و روز سه‌شنبه در آسیا هر دلار به‌ازای 117.74 ین معامله شد. نرخ برابری دلار در‌برابر یورو نیز به‌ازای هر یورو 1.18 دلار بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر