ثروت نمایندگان کنگره امریکا چقدر است؟

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۵۸

جهان گزارش جدید یک مرکز تحقیقاتی در واشنگتن نشان می‌دهد درآمد سالانه نمایندگان کنگره امریکا 18برابر بیش از درآمد سالانه شهروندان عادی این کشور است، موضوعی که بر ثروت اندوزی سیاستمداران امریکایی و وجود شکاف طبقاتی در این کشور صحه می‌گذارد.

پایگاه اینترنتی مرکز غیرانتفاعی «سیاست پاسخگو» در امریکا در تازه‌ترین ارزیابی خود درباره میزان دارایی‌های نمایندگان کنگره، ارزش خالص متوسط دارایی یک عضو کنگره را درسال 2013میلادی، یک میلیون و29هزار و505دلار اعلام کرد. این درحالی است که طبق این آمار ارزش خالص متوسط دارایی یک خانوار عادی درهمین سال 56هزار و355دلار بوده است.

این مرکز که مسوول پیگیری تاثیر پول و اعمال نفوذ در سیاست‌های عمومی است، در گزارش روز دوشنبه منتشر کرد، همچون گزارش پارسال خود اعلام کرد که بیشتر اعضای کنگره میلیونر هستند. این گزارش نشان داد که 50.8درصد از نمایندگان کنگره امریکا یا به‌ عبارتی 271نفر از533نماینده کنونی، دارایی‌هایی بیش از مردم عادی این کشور دارند.

گزارش مرکز سیاست پاسخگو به علاوه ارزش خالص متوسط دارایی اعضای مجلس نمایندگان امریکا را 843هزار و507دلار و همین شاخص را برای اعضای سنا دومیلیون و794هزارو518دلار اعلام کرد. این گزارش همچنین نشان داد که نمایندگان کنگره اعضای کنگره بیشتر ثروت خود را در بخش املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در گزارش این مرکز امریکایی تصریح می‌شود که «دارل ایسا» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با ۴۵۰میلیون دلار بیشترین دارایی ثبت شده را از آن خود کرده است. براساس قانون اساسی ایالات متحده امریکا تعداد نمایندگان مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا، ۴۳۵نفر است که هردو سال یک‌بار انتخاب می‌شوند و انتخاب مجدد آنان نامحدود است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر