اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۸

مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در ادامه بررسی طرح جامع مشهد مصوب کرد: باغاتی که در وضع موجود باغ هستند، در اسناد کاربری پیشنهادی طرح جامع به‌عنوان باغ تثبیت و هرگونه تغییر در آن مغایرت اساسی محسوب می‌شود و برای اراضی واقع در تقاطع جاده سرخس و ریل راه‌آهن به مساحت ۱۴۳۰۰۰مترمربع، کاربری سبز (پارک مقیاس شهری) تعیین شود. همچنین براساس مصوبه روز گذشته شورای عالی شهرسازی و معماری، همه پیشنهادات جدید درخصوص ایجاد مناطق نمونه گردشگری ارایه‌شده توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قبل از تصویب در هیات‌دولت برای بررسی اثرات کالبدی ناشی از آنها به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برسد.


شرایط احداث بوستان

شهرک مروارید اصفهان

به‌گفته مدیر منطقه۱۵ شهرداری اصفهان، بوستان محلی شهرک مروارید در مرحله انتخاب پیمانکار است. به گزارش «تعادل»، اصغر کشاورز گفت: احداث بوستان محلی در شهرک مروارید در مقابل کارخانه قند در دستور کار منطقه۱۵ قرار دارد به‌طوری‌که در‌حال‌حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار است. وی اذعان داشت: این پروژه در زمینی به‌مساحت ۳هزار مترمربع احداث خواهد شد. مدیر منطقه۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در بودجه امسال ۲میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارک شهرک مروارید در نظر گرفته شده است.


نوسازی معابر کرج تا پایان سال

مدیر منطقه2 شهرداری کرج از انجام عملیات روکش آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری برخی معابر در سطح این منطقه خبر داد. به گزارش «تعادل»، عباس کمالی‌روستا عنوان کرد: در هفته گذشته، حوزه عمران منطقه اقدام به اجرای عملیات روکش آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری برخی معابر سطح منطقه کرد. وی اظهار داشت: در همین راستا عملیات پیاده‌رو‌سازی، جدول‌گذاری و مرمت جداول در بلوار ذوب‌آهن ضلع شرقی به اتمام رسیده است و طی هفته آینده نیز عملیات مذکور در آسیاب برجی خیابان ارغوانی، بلال2 خیابان گلها و حدفاصل سه‌راه نهضت تا میدان امام‌حسین(ع) اجرایی می‌شود.


بهره‌برداری از دریاچه

بوستان ملت مشهد

شهردار منطقه11 مشهد از تکمیل و بهره‌برداری پروژه بازپیرایی دریاچه مصنوعی بوستان ملت در پاییز سال آینده خبر داد. به گزارش «تعادل»، محمود برهانی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، علاوه بر تجهیز فضای سبز حاشیه دریاچه، نسبت به تقویت سیستم نورپردازی و آبیاری مکانیزه و همچنین اصلاح کف‌پوش سنگی دریاچه اقدام خواهد شد که امید است این پروژه در پاییز سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد. وی ادامه داد: این پروژه که ورودی بلوار سجاد و مجتمع جانبازان را در‌بر‌می‌گیرد از اوایل بهمن 93 آغاز خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر