انگلیس نگران حملات تروریستی

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۲


واشنگتن پست

آشوب در قطار متروی دودگرفته؛ در تونلی در مرکز واشنگتن، یک قطار متروی زیرزمینی ناگهان از حرکت باز ایستاد، همه چراغ‌ها خاموش شد و واگن شروع به پر شدن از گاز کرد. یکی از مسافران زن این قطار جان خود را از دست داد و 83نفر دیگر هم به بیمارستان منتقل شدند، درحالی که وضعیت حداقل دو نفر از آنها بحرانی اعلام شد.

هک شدن حساب‌های رسانه اجتماعی ارتشی‌های امریکا توسط داعش؛ گروهی از هکرها که ادعا می‌کردند همراه و هم‌پیمان داعش هستند، کنترل حساب‌های رسانه‌های اجتماعی چند‌تن از اعضای فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده را در دست گرفتند و پیغام‌های تهدید‌آمیز، ویدیوهای تبلیغاتی و اسناد نظامی را از این طریق در دسترس عموم قرار دادند.


وال استریت ژورنال

فرانسه دنبال هم‌دستان تروریست‌هاست؛ فرانسه هزاران نیروی پلیس را برای حمایت از محل‌های اجتماع مذهبی و مدارس یهودی راهی کرده است. از سوی دیگر بازرسان به دنبال هم‌دستان احتمالی تروریست‌هایی می‌گردند که در حمله هفته گذشته دست داشتند. مسوولان رسمی ترک مردی را شناسایی کرده‌اند که به‌گفته آنان هم‌دست یکی از تیراندازان هفته گذشته بوده و نخست‌وزیر فرانسه هم اعلام کرده که جست‌وجو هنوز ادامه دارد.


نیویورک تایمز

یهودیان فرانسه درحال در نظر گرفتن یک راه خروج؛ یهودیان ساکن کشور فرانسه که خود را تحت فشار حملات ضدیهودی حس می‌کنند می‌گویند که شوک قوی به‌وجود آمده از حملات هفته گذشته پاریس باعث ایجاد احساسات ترس و عصبانیت در آنها شده و حالا آنها از آینده خود در فرانسه مطمئن نیستند.

تقلای غرب در مقابل مهاجرت به مناطق جنگی؛ بیش از یک دهه است که دولت‌های غربی برای جلوگیری از کوچ شهروندان‌شان به مناطق جنگی کشورهای مسلمان مراقبت‌های موجود را بیشتر کرده‌اند و برنامه‌های کامپیوتری ساخته‌اند تا آنهایی که آشکارا علاقه خود را به نیروهای تندرو اعلام می‌کنند و همچنین الگوهای پروازی مشکوک را ردگیری کنند. اما حملات مرگبار هفته گذشته در پاریس یک یادآوری بیدارکننده برای این تدارکات امنیتی بود و نشان داد آنها نتوانسته‌اند کار خیلی زیادی برای جلوگیری از این نوع حملات بکنند.


گاردین

نخست‌وزیر قدرت‌های جاسوسی اینترنتی قوی‌تر می‌خواهد؛ دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا دیروز اعلام کرد: اگر توری‌ها انتخاب شوند، او خواستار قانون‌های جدید خواهد بود و پیشنهاد داد که برای جلوگیری از حملاتی مانند حملات پاریس در آینده، سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیایی این قدرت قانونی را داشته باشند که حساب‌های کدبندی شده مظنونان فعالیت‌های تروریستی را بشکنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر