نتیجه فروش 100روزه فیلم‌های هنری تجربی

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۱۹

میزان فروش و تعداد سانس‌های مجموعه فیلم‌های این گروه سینمایی که از 13مهر تا 13دی در سینماهای گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده است، اعلام شد. طبق این گزارش میزان فروش فیلم‌ها 7‌میلیارد و 500‌میلیون ریال اعلام شده است که حدود 140‌هزار مخاطب در 2160سانس به تماشای این فیلم‌ها در پنج سالن سینما نشسته‌اند. به‌گزارش ایلنا، «ماهی و گربه»، «یک شب»، «از تهران تا بهشت»، «بیداری برای سه روز»، «تابور»، «آفتاب مهتاب زمین»، «روایت ناپدید شدن مریم»، «آشنایی با لیلا»، «من از سپیده‌صبح بیزارم»، «پوسته» و «پرویز»؛ 11 فیلم سینمایی هستند که در این مدت اکران شده‌اند.

همچنین پنج فیلم مستند «6قرن، 6سال»، «021»، «از ایران یک جدایی»، «خاطراتی برای تمام فصول» و «عروسک» در سه باکس نمایشی و «ندامتگاه»، «تهران پایتخت ایران است» و «اون شب که بارون اومد» فیلم‌های مستند کلاسیک شیردل و «یک اتفاق ساده» سهراب شهیدثالث، دو فیلم «مسافر» و «لباسی برای عروسی» از کیارستمی و سه فیلم مستند تاریخ سینما «دشت بژین»، «شعر سینما» و «مردی با دوربین فیلمبرداری» در کنار حدود 20فیلم کوتاه به نمایش درآمده‌اند. در این مدت فیلم سینمایی خارجی «سزار باید بمیرد» نیز اکران شده است.

اکران فیلم‌های سینمایی باتوجه به استقبال نسبی مخاطبان تا انتهای اسفند ادامه خواهد داشت.

براساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری سینمای هنر و تجربه، فروش فیلم‌ها در سینماهای طرف قرارداد (به‌جز سانس‌های فوق‌العاده) به‌صورت کامل(بدون کسر هزینه‌های حق‌السهم سینماها، هزینه‌های آماده‌سازی و تبلیغات و حق‌السهم دفتر پخش) به صاحبان اثر پرداخت می‌شود.

قرار است به‌زودی میزان مخاطب و فروش و ضریب صندلی هر فیلم به‌طور مجزا اعلام شود.

اکران فیلم‌های سینمایی و مستند ایرانی، حداقل 6ماه براساس ارزیابی میزان جذب مخاطب ادامه خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر