اخبار کلان

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۱

احتمال افزایش قراردادهای 29 روزه

نایب‌رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: کارگران می‌خواهند لایحه یک‌طرفه اصلاح قانون کار که از دولت گذشته در مجلس باقی مانده، پس گرفته و هرگونه تغییر آن بدون توافق کارگران متوقف شود. به گزارش مهر، ابوالفضل فتح‌اللهی با تاکید بر پیشنهاد برخی مباحث از سوی نمایندگان مجلس درباره اصلاح موادی از قانون کار که می‌تواند به ضرر کارگران در مبحث قراردادها بینجامد، افزود: دولت باید در مدتی که از فعالیت آن می‌گذرد، لایحه یک‌جانبه دولت قبل را از مجلس پس می‌گرفت. نایب‌رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با تاکید بر اینکه نمایندگان کارگران معتقدند دولت قبل سه جانبه‌گرایی را در تدوین لایحه اصلاح قانون کار رعایت نکرده، اظهارکرد: درحال حاضر برخی نمایندگان پیشنهاداتی را در قالب ماده 16 الحاقی لایحه رفع موانع تولید درباره قراردادهای کار پیگیری و به‌دنبال اصلاح آن هستند. فتح‌اللهی ادامه داد: متاسفانه مباحثی که پیرامون اصلاح موادی از قانون کار در قالب لایحه رفع موانع تولید مطرح شده می‌تواند به امنیت شغلی نیروی کار ضربه بزند و باعث رواج قراردادهای شفاهی زیر یک‌ماه شود.

این مقام مسوول کارگری با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیروی کار کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: اینگونه دستکاری‌ها در قانون کار نیز می‌تواند به بدتر شدن وضعیت روابط کار دامن بزند.


سیاست رفاهی دولت صدقه‌ای نیست

شورای عالی رفاه، کودکان بازمانده از تحصیل را ۱۷۵هزارنفر تخمین زده بود که آن را ساماندهی کرده‌ایم و می‌توانم بگویم که هیچ کودک بازمانده از تحصیل در آینده نخواهیم داشت. وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دولت یک سیاست رفاهی و اجتماعی منسجم را دنبال می‌کند که یک سیاست صدقه‌یی نیست. به گزارش ایلنا، علی ربیعی در جشن بیمه‌های همگانی که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه این امر بدون تدبیر، همت و کار کار‌شناسی تحقق نمی‌یافت اظهارکرد: در دولت‌های گذشته فقط دو جلسه از شورای عالی بیمه تشکیل می‌شد ولی با همراهی قاضی‌زاده‌هاشمی هر ماه یک جلسه داریم که در سایه دلسوزی رییس‌جمهور

رخ داده است. وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین‌المللی کار طرح تحول سلامت و بیمه‌های همگانی را تحسین کرده‌اند تصریح کرد: دولت یک سیاست رفاهی و اجتماعی منسجم را دنبال می‌کند که این سیاست رفاهی یک سیاست صدقه‌یی نیست. ربیعی با تاکید بر اینکه داشتن سیاست منسجم اجتماعی فصل ممیزه این دولت با دولت‌های قبلی است، یادآور شد: ادعا می‌کنیم که فقر درمان را از بین برده‌ایم و امروز هر که بخواهد می‌تواند دفترچه بیمه داشته باشد. در شورای عالی رفاه کودکان بازمانده از تحصیل را ۱۷۵هزار نفر تخمین زده بود، ساماندهی کرده‌ایم و می‌توانم بگویم که هیچ کودک بازمانده از تحصیل در آینده نخواهیم داشت و در آینده‌یی نه چندان دور با فقرغذایی هم مبارزه خواهیم کرد و جشن آن را می‌گیریم و با همکاری و همراهی وزارت مسکن، نارسایی‌هایی که در این بخش بوده با مسکن‌های امید و تدبیر حل می‌شود. باید بگویم مسکن‌های امید و رفاهی در راه است. وی خطاب به رییس‌جمهور ابراز کرد: شما با مردم پیمان بسته‌اید تا با رنج و آلام آنها همراه باشید من بغض و گریه‌های شما را بسیار دیده‌ام ما وظیفه داریم محرومان را از یاد نبریم و با فقر مبارزه کنیم. وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید همراه با شما تمام تلاش خویش را برای کاستن از رنج مردم به‌کار خواهیم گرفت.


تبدیل وضعیت استخدامی‌های فنی و حرفه‌‌ای

معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تا پایان سال 1394 تبدیل وضعیت استخدامی تمام مربیان حق‌التدریس واجد شرایط این سازمان در سقف قانون و با رعایت آیین‌نامه اجرایی مربوطه انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور رهام کیایی افزود: هیات وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد تبصره (3) ماده واحده قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آیین‌نامه اجرایی قانون یاد شده را تصویب کرد. وی گفت: واجدین شرایط قانون یادشده کسانی هستند که تا زمان لازم‌الاجراشدن قانون مذکور (پایان شهریور 1391) به‌صورت حق‌التدریس با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همکاری داشته‌اند و همکاری آنها نیز در سال جاری ادامه دارد. معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهارکرد: تغییر وضعیت استخدامی مربیان حق‌التدریس این سازمان منوط به شرکت در آزمون استخدامی (آزمون مطابق با شرایط عمومی استخدام) و کسب حداقل نمره قبولی است.

وی ادامه داد: حداقل مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در آزمون استخدامی تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس این سازمان به رسمی و پیمانی مدرک فوق‌دیپلم است. کیایی افزود: اولویت اول در تغییر وضعیت استخدامی مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با مربیان مناطق محروم کشور است. وی درخصوص اولویت تغییر وضعیت استخدامی مربیان حق‌التدریس سایر مناطق تصریح کرد: امتیازدهی برای تغییر وضعیت استخدامی این مربیان براساس سابقه آموزشی و مدرک تحصیلی طبق جدول مندرج در آیین‌نامه مذکور صورت می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر