کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۸۶

اولویت‌های اقتصادی دستگاه قضا

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران گفت: در دادستانی کل، تیمی از افراد مطلع قضایی و اقتصادی مسوول پیگیری موضوع «پدیده» از تهران هستند و پرونده آن را درکنار دادستان مشهد پیگیری می‌کنند.

به گزارش فارس سیدابراهیم رییسی، دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم جنایی ـ اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور درجمع خبرنگاران به اهداف این همایش اشاره کرد و گفت: در نشستی که در خدمت پلیس مبارزه با جرایم در بخش تخصصی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی بودیم موضوع پیش‌بینی، پیشگیری و برخورد مورد بحث قرار گرفت.


ناجا در فیلترینگ تصمیم‌گیرنده نیست

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: ناجا در کنترل فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تصمیم‌گیرنده نیست و تنها مجری بوده و تصمیمات در این زمینه به عهده کمیسیون تشخیص مصادیق یا کارگاه امنیت شورای عالی فضای مجازی است. به گزارش ایرنا، سردار «اسماعیل احمدی‌مقدم» در حاشیه نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های کشور و در جمع خبرنگاران افزود: گاهی کنترل در فضای مجازی با دستور قضایی آن هم نسبت به اقدام مجرمانه انجام می‌شود و در سایر موارد پلیس تصمیم‌گیر نیست.


پورمحمدی به مجلس می‌رود

سوال ملی دو نفر از نمایندگان از وزیر دادگستری درباره علت عدم رسیدگی دادسرای انتظامی قضات به تخلفات مستند برخی از قضات درجلسه علنی روز گذشته مجلس اعلام وصول شد. به گزارش مهر در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس سوال مصطفی افضلی‌فرد، نماینده اردبیل و علیرضا خسروی، نماینده سمنان از وزیر دادگستری درباره عملکرد خلاف قانون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و عدم رسیدگی دادسرای انتظامی قضات به تخلفات مستند برخی از قضات از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد.


برای تدبیر و امید دولت رفراندوم برگزار کنید

نماینده تهران با اشاره به اینکه موافق برگزاری رفراندوم در کشور هستم، گفت: باید رفراندوم برگزار کنیم تا ببینیم میزان رضایت مردم از تدبیر و امیدی که دولت درکشور ایجاد کرده، چه اندازه بوده است؟

به گزارش مهر در جلسه علنی روز گذشته مجلس حمید رسایی در تذکر شفاهی با اشاره به اینکه آقای روحانی اخیرا مطرح کرده‌اند که دلشان می‌خواهد رفراندومی برگزار شود، گفت: یک حقوقدان باید بداند که اداره حکومت دلبخواهی نیست و برای هر کاری قانون پیش‌بینی شده است.


50‌درصد درآمد کشور از تهران تامین می‌شود

استاندار تهران با بیان اینکه بیش از 50 درصد کل درآمد کشور از این استان تامین می‌شود، تاکید کرد: حاضریم تهران را بدون بودجه دولتی اداره کرده و حتی چند استان را یاری‌رسان باشیم. استاندار تهران تحت پوشش قرار گرفتن حدود 4میلیون نفر مددجو توسط کمیته امداد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم افراد تحت پوشش خود اتکا شوند. وی با اشاره به پذیرفته شدن این تفکر در دولت تصریح کرد: اگر خودگردان شدن استان‌ها درکشور فرهنگ شود دیگر به درآمد نفتی نیازی نیست.


پایان پیگیری پرونده «بابک زنجانی» در مجلس

عضو کمیته ویژه پیگیری پرونده بابک زنجانی از اتمام بررسی این پرونده در مجلس و ارسال آن به قوه قضاییه خبر داد. داوود محمدی، عضوکمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی گفت: بررسی این پرونده در مجلس به اتمام رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر