با درایت، آثار مثبت و منفی تحریم را به مردم بگوییم

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۹

تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه کشور و ملت ایران، اثرات مثبت و منفی متعددی داشته است. درواقع ماهیت اصلی تحریم‌ها به همین دلیل شکل گرفته که اصل نظام و اهداف گوناگون سیاسی و اقتصادی را مورد هجمه قرار دهد. در چنین شرایطی آگاهی افکار عمومی از آثار تحریم‌ها و تهدیدها و فرصت‌های پیش‌آمده کمک می‌کند مثل همیشه و بیشتر از قبل، مردم پشتیبان نظام و دولت باشند. به‌نظر می‌رسد هرقدر مسایل مرتبط با تحریم‌ها، شفاف‌تر بیان شود و مردم مطلع‌تر باشند، دشمن سخت‌تر از قبل شکست خواهد خورد. در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم همه‌چیز ما هستند و این یعنی که شامل همه‌چیز ما می‌شوند. از طرف دیگر ملت ایران در طول سال‌های بعد از انقلاب، ثابت کرده‌اند که همواره در صحنه هستند و با دلسوزی و مصلحت‌اندیشی به کشور کمک کرده‌اند، بنابراین در شرایط فعلی نیز با آگاهی از مسایل و موضوعات کشور، می‌توانند استعدادها و ظرفیت‌های خود را در اختیار نظام قرار دهند، ضمن اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز پنهانی از مردم خود ندارد. اما نکته این است که درخصوص تحریم‌ها و آثار مثبت و منفی آن، عده‌یی مصادره به مطلوب نکنند و یک‌طرفه و انتزاعی صحبت نکنند و همه ارکان و عناصر تحریم‌ها را در کنار هم مطرح کنند.با درایت، آثار مثبت و منفی تحریم را به مردم بگوییم

ادامه از صفحه اول تحریم یک مساله بین‌المللی است و در این رابطه بعضی کشورها با ایران درگیر هستند، بنابراین باید پذیرفت که تحریم‌کنندگان اهداف زیادی در سر می‌پرورانند و به همین جهت بیان آثار تحریم و دادن اطلاعات به ملت نباید به‌گونه‌یی باشد که طرف مقابل از آن سوءاستفاده کند و برای جلوگیری از این مساله باید درایت کافی به خرج داد. هر ایرانی که به منافع ملی فکر می‌کند نباید کاری کند که دشمن بتواند به کشور ضربه بزند که این ظرافت خاصی را می‌طلبد و باید با دقت بیشتری عمل کرد به‌گونه‌یی که منافع حیاتی و منافع ملی کشور، خدشه‌دار نشود.

در اینجاست که باید با تمام اختلاف‌سلیقه‌ها، یکی بود و در برابر دشمن واحد، ایستادگی کرد. بنابراین مطلع بودن مردم از شرایط تحریم‌ها کمک می‌کند تا از این به‌بعد نیز همراه نظام باشند چراکه تمام قدرت کشور به پشتیبانی مردم است. به‌یاد داشته باشیم که ایران از‌جمله کشورهای استثنایی در جهان است که تمام قدرت خود را از مردم دارد و با تکیه بر این قدرت می‌تواند در برابر تهدیدها با وحدت و انسجام ملی ایستادگی کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر